variabler

Tags:    visual-basic

Hay jeg er løbet ind i nogle problemer under udviklingen af et program jeg vill godt have en variabel fra en form til at blive tilgænlig i en anden form uden at bruge labels eller teskt filer til at gemme dem i først er der nogle der hved om det er muligt (tror jeg selv det er ) ?

- Danne

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Sæt variablen op i f.eks Form1 og arbejd med den i f.eks. Form2

Form1:
<pre>Public minVar As String</pre>

Form2:
<pre>Form1.minVar = "Hallo"
Debug.Print Form1.minVar</pre>

Så enkelt er det såmænd.

Software is here and now but rock and roll is forever.

Hvis du erklærer variablen (variable) under public i interface-sektionen i den første unit (form1) så kan du tilgå denne fra den anden form ved at skrive form1.variable i den anden form. Kræver dog at den anden unit også har angivet den første unit under uses men det vil du typisk blive spurgt om du ønsker at gøre under kompilering hvis du ikke allerede har gjort det.

Hvis der er tale om en lokal variabel kan du overføre den ønskede variabel til en procedure/funktion i den anden unit.

DAMN! Gik helt hen over hovedet på mig at det her spørgsmål var stillet i VB-forummet. Troede at det var Delphi. Så ovenstående kan du ikke bruge :)

"Jeg nægter at klikke på irriterende bannere men sådan er jeg" - MHA[Redigeret d. 20/02-03 13:19:25 af MHA]

Hvis du erklærer variablen (variable) under public i interface-sektionen i den første unit (form1) så kan du tilgå denne fra den anden form ved at skrive form1.variable i den anden form. Kræver dog at den anden unit også har angivet den første unit under uses men det vil du typisk blive spurgt om du ønsker at gøre under kompilering hvis du ikke allerede har gjort det.

Hvis der er tale om en lokal variabel kan du overføre den ønskede variabel til en procedure/funktion i den anden unit.

"Jeg nægter at klikke på irriterende bannere men sådan er jeg" - MHA[Redigeret d. 20/02-03 11:03:25 af MHA]

de variabler jeg har lavet ligger i General(Declartions) siger du at de skal ligge et andet sted eller er public noget som formen skal laves får en anden form kan få variabler fra den ??

Hej,

Hvis du tager et modul kan du lave noget i stil med
Public DinVariabel as Integer
og så bruge den i både form1 og form2

Mvh,

Thomas Nielsen

Prøv at oprette et modul:
<pre>
Gå til menuen [Project] og vælg [Add module]
</pre>

Indtast følgende i modulet:
<pre>
Public Navn As String
</pre>

Denne variabel skulle nu kunne bruges i alle dine form'e og alle dine moduler.

I Am The Cyborg, and i'm here to serve :)

t