Jeg vil prøve at simplifisere det hele en smule.
Du skal have tre filer (I hvert fald nu) (Jeg har givet dem beskrivende navne).
Opret.php
Produkt_oversigt.php
Produkt_side.php
Hver side gør noget helt unikt.
Lad os tage dem fra en ende af.
Opret.php lyder det til at du har styr på, det er den hvor du opretter varene altså INSERT INTO.
Produkt_oversigt.php
I den her fil skaber vi en oversigt over alle produkter i vores produkt tabel. Det kunne se således ud:
- $query = mysqli_query($con, "SELECT * FROM products);
- while($row = mysqli_fetch_assoc($query)){
- echo "<a href="Produkt_side.php?id=" . $row['id] . ">" . $row['product_name'] . "</a><br />";
- }
Vi har altså nu et link for hver produkt der er i produkt tabellen.
I linket henviser vi til filen Produkt_side.php (den er dynamisk). Nu kommer det sjove efter den så kommer der nemlig ?id. Det er den som angiver et unikt id for vores produkt som vi skal bruge for at hente det korrekte produkt ud. $row['id'] henviser til feltet id i tabellen.
Produkt_side.php
Der er den som er dynamisk og som får et id med over via vores url (?id=)
- $id = $_REQUEST['id'];
- $query = mysqli_query($con, "SELECT * FROM products WHERE id = '$id'); //OBS STOR SIKKERHEDSRISIKO
- while($row = mysqli_fetch_assoc($query)){
- //Her udskriver du så din data. FX
- echo "<h1>" . row['name'] . "</h1>
- echo "<p>" . $row['description'] . "<br /><b>" . $row['price'] . "</b></p>
- }
Jeg gør tilsidst her opmærksom på at der er store huller i koden. Forstået på den måde at der er risiko for SQL Injektion og lidt andet snavs.
Men inden du begiver dig ud i alt for meget sikkerhedsoptimering, så skal du først have det her til at virke også kan du forbedre koden.
Håber det hjalp dig noget hen af vejen, ellers må du jo sende noget kode, så gør det utvivlsomt noget nemmere at styre dig på rette vej.