Upload.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej,

Kan i se hvor fejlen er i denne her, har forsøgt at udrette det fra kub jpg til jpg,gif,png.

Men når jeg vælger andre formater end jpg, bliver billeder uploadet, hvor de vises i sort.

Håber i kan spotte fejlen.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

12 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu der kommet masser af svar siden jeg gik i gang med min. Men skriver den alligevel.

Som scriptet siger linje 156 så er den kun lavet til jpg filer. En mulig løsning er at udvælge den korrekte læse og skrive funktion til billedformaterne. Jeg bruger ikke PHP så ved ikke om det her virker, men her er formaterne og udskrivningen (gætter på at du vil gemme dem i original format?) generaliseret. Det kræver at resizeImage bliver ændret lidt.

Rettet:
call_user_func til call_user_func_array
Rettet små fejl

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2013 18:51 af Bruger #14645
Uden at være sikker, så vil jeg mene en fejlen ligger i din resizeImage() funktion.

Der bruger du en funktion der hedder imagecreatefromjpeg()
Den regner selvfølgelig med at du har uploadet et jpg billede. Når dette ikke er tilfældet sker der en fejl som måske kunne resultere i det sorte billede.

Er dog ikke sikker, men det er noget du kunne undersøge.

Du skal ind og tjekke på extension, og ud fra det skal den imagecreatefrom*

Den er pænt tricky og skal lave om, da det script du har postet kun er bygget til jpg filer ;)

Har rettet et par små fejl i scriptet og det virker nu med alle 3 filformater.

hmm ja kan se den smider det ind i databasen ligegyldigt hvad. De sidste 4 linjer kan flyttes ind i koden efter den har resizet eventuelt. Så laver den kun en række i databasen hvis billed(erne) blev gemt.:

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2013 22:06 af Bruger #14645
Det er også der den laver fejlen. Men jeg kan bare ikke se hvordan jeg får png+gif smidt ind i det.

Ja, men hvordan fixser jeg det i det her. så den tjekker således som du beskriver det?

Ja okay så.

Ja det jo pænt træls :)

Jeps.
Men stadig sorte billeder med png. :(
Jeg sidder og leder efter script på nettet med free upload, med jpg,gif,png og med max size, og hvor den gemmer originalen samt et mindre billed. Men finder nadda.

<< < 12 > >>
t