eller er der nogle der kan lave et tegne program det er lige meget om det kan mange ting eller få ting f.eks. tegne en streg kun eller lave cirkler og andet.
det hele skal være i vb 6.0
og jeres navn kommer selvfølgelig med i about.
Jeg gider ikke at skrive et helt program bare for 30 UP, men jeg kan hjælpe dig lidt på vej...
Cirkler
Circle (X, Y), Z
Circle = betyder at du vil tegne en cirkel.
X = Hvor langt fra venstre du vil tegne cirklen, også kaldet Left
Y = Hvor langt fra toppen du vil tegne cirklen, også kaldet Top
Z = Angiver cirklens radius
Et eksempel med Circle
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Circle (X, Y), 40
End Sub
X = Her betyder X hvor langt fra venstre musen er (X As Single)
Y = Her betyder Y hvor langt fra toppen musen er (Y As Single)
Når musen bevæger sig hen over program vinduet, også kaldet Formen, indsætter den en masse cirkler. Grunden til at der er mellemrum mellem cirklerne er fordi der er forsinkelse på din computer.
Linier
Line (Form1.CurrentX, Form1.CurrentY)-(X, Y), vbRed
Line = betyder at du vil tegne en streg / linie
Form1.CurrentX = fortæller hvor langt fra venstre, også kaldet Left, i programmets vindue, også kaldet form (Form1), musen sidst blev set.
Form1.CurrentY = fortæller hvor langt fra toppen, også kaldet Top, af programmets vindue, også kaldet formen (Form1), musen sidst blev set.
X = fortæller hvor langt fra venstre, også kaldet Left, musen er nu.
Y = fortæller hvor langt fra toppen, også kaldet Top, musen er nu.
vbRed = fortæller hvilken farve stregen skal have.
Et eksempel med Line
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Line (Form1.CurrentX, Form1.CurrentY)-(X, Y), vbRed
End Sub
Mine eksempler er lavet så enkle at du bare kan copier dem ind i et tomt projekt, du behøver ikke at røre dem, medmindre du selvfølgelig vil gøre sådan at det kun blev indsat når man klikkede med musen eller sådan noget... Skriv til mig hvis der er noget