KLIK HER OG BLIV BERØMTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tags:    visual-basic

Er der nogle der kan lave en kode til et matematik program altså et hvor man kan regne ligesom lommeregner det behøves ikke, men må meget gerne have mange funktioner.

eller er der nogle der kan lave et tegne program det er lige meget om det kan mange ting eller få ting f.eks. tegne en streg kun eller lave cirkler og andet.
det hele skal være i vb 6.0
og jeres navn kommer selvfølgelig med i about.

Hilsen rune b

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
eller er der nogle der kan lave et tegne program det er lige meget om det kan mange ting eller få ting f.eks. tegne en streg kun eller lave cirkler og andet.

Jeg gider ikke at skrive et helt program bare for 30 UP, men jeg kan hjælpe dig lidt på vej...

Cirkler

Fold kodeboks ind/udKode 

Circle = betyder at du vil tegne en cirkel.

X = Hvor langt fra venstre du vil tegne cirklen, også kaldet Left

Y = Hvor langt fra toppen du vil tegne cirklen, også kaldet Top

Z = Angiver cirklens radius

Et eksempel med Circle

Fold kodeboks ind/udKode 

X = Her betyder X hvor langt fra venstre musen er (X As Single)

Y = Her betyder Y hvor langt fra toppen musen er (Y As Single)

Når musen bevæger sig hen over program vinduet, også kaldet Formen, indsætter den en masse cirkler. Grunden til at der er mellemrum mellem cirklerne er fordi der er forsinkelse på din computer.

Linier

Fold kodeboks ind/udKode 

Line = betyder at du vil tegne en streg / linie

Form1.CurrentX = fortæller hvor langt fra venstre, også kaldet Left, i programmets vindue, også kaldet form (Form1), musen sidst blev set.

Form1.CurrentY = fortæller hvor langt fra toppen, også kaldet Top, af programmets vindue, også kaldet formen (Form1), musen sidst blev set.

X = fortæller hvor langt fra venstre, også kaldet Left, musen er nu.

Y = fortæller hvor langt fra toppen, også kaldet Top, musen er nu.

vbRed = fortæller hvilken farve stregen skal have.

Et eksempel med Line

Fold kodeboks ind/udKode 

Mine eksempler er lavet så enkle at du bare kan copier dem ind i et tomt projekt, du behøver ikke at røre dem, medmindre du selvfølgelig vil gøre sådan at det kun blev indsat når man klikkede med musen eller sådan noget...

Skriv til mig hvis der er noget

Undgå eventuelt Caps Lock i overskriften?!

Hej,

Som nævnt bør du undgå caps lock i overskriften, og det store antal udråbstegn er heller ikke helt heldigt.
Vælg hellere en passende overskrift som "hjælp til lommeregnerprogram" - så er der klart flere der både læser din post, og er indstillet på at bruge tiden til at hjælpe dig.

Mvh,

Thomas Nielsen

Hej,

Som nævnt bør du undgå caps lock i overskriften, og det store antal udråbstegn er heller ikke helt heldigt.
Vælg hellere en passende overskrift som "hjælp til lommeregnerprogram" - så er der klart flere der både læser din post, og er indstillet på at bruge tiden til at hjælpe dig.

Mvh,

Thomas Nielsen

Enig, meeeen er jeg berømt nu?

Er der nogle der kan lave en kode til et matematik program altså et hvor man kan regne ligesom lommeregner det behøves ikke, men må meget gerne have mange funktioner.

Hilsen rune b

Jeg har en lommeregner som jeg har lavet i et projekt i programmering (Et fag jeg har) Det kan du få hvis det er. Det har funktionerne + - * / og Pi.

Hvis du er intereseret så skriv en email og giv mig uppene så sender jeg koden til dig.

CYA (X-finity^)

Hilsen rune b

Jubiiiiiiiii jeg er berømt

Sjovt hva?

I Am The Cyborg, and i'm here to serve :)

t