OpenGL

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej der var en der fandt denne guide til mig og jeg fulgte den:

http://www.dcs.kcl.ac.uk/teaching/units/cs3grs/opengltutor/opengl1.html

Jeg satte det helle op som de sagde på dette link som i kan se men da jeg nåede til nummer tre hvor jeg skulle til at lave mit første openGL program på dette link:

http://www.dcs.kcl.ac.uk/teaching/units/cs3grs/opengltutor/opengl3.html

satte jeg jeg eksemplet som er vist i linket ind i min compiler og ville compile den men da jeg compillede den kom denne fejl:

1 c:\\docume~1\\tobias~1.non\\skrive~1\\opengl\\guide1~1\\mineop~1\\firstp~1.c
GL\\glut.h: No such file or directory

Jeg tror det er fordi den ikke kan finde headeren:
#include <GL/glut.h>

men er ikke sikker er der nogle der ved hvordan jeg kan få det lavet så jeg kan komme i gang???

Hilsen Shakoo

17 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilken version er det lige du har ??
Den findes ved mig...

Søren

Hvilken version er det lige du har ??
Den findes ved mig...

Søren

Jeg har dev c++ version 4

Project->Project options->Parameters->Add Library or Object
Find dit Dev-C++ bibliotek hvorunder der er et bibliotek kaldet 'lib'. Gå derind og vælg de to førnævnte libs og tryk OK. Compile og tadaaa.

Jeg går ind i Project->Project options ja men der er ikke noget der hedder Parameters der inde

Project->Project options->Parameters->Add Library or Object
Find dit Dev-C++ bibliotek hvorunder der er et bibliotek kaldet 'lib'. Gå derind og vælg de to førnævnte libs og tryk OK. Compile og tadaaa.

Jeg går ind i Project->Project options ja men der er ikke noget der hedder Parameters der inde

Jeg bruger 4.9.8.5. Prøv enten at hente en nyere version eller at finde et sted hvor du kan sætte lænker options.

jeg har downloadet en opdatering og gjort det du sagde! men når jeg vil køre filen skriver den:

2 C:\\Documents and Settings\\Tobias.NONE-LRTCEHR3HP\\Skrivebord\\openGL\\guide 1\\mine openGl programmer\\2
unable to run program file.

jeg kan heller ikke helt finde ud af hvor jeg kan se fejl koden i det nye program her men jeg tror det er det jeg har skrevet oven over!

I Compile log står der:

Compiler: Default compiler
Building Makefile: "C:\\Documents and Settings\\Tobias.NONE-LRTCEHR3HP\\Skrivebord\\openGL\\guide 1\\mine openGl programmer\\Makefile.win"
Executing make...
make.exe -f "C:\\Documents and Settings\\Tobias.NONE-LRTCEHR3HP\\Skrivebord\\openGL\\guide 1\\mine openGl programmer\\Makefile.win" all
Execution terminated

jeg ved ikke om det kan hjælpe

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

<< < 12 > >>
t