Hvilket sprog ?

Tags:    php

Hej

Jeg skal i gange med at udvikle et "program" som skal logge medarbejdernes indtastede oplysninger.
"Programmet" skal kun køres på intranet på firmaet, hvor man derefter kan hive oplysningerne ud som diagrammer og stillet op i tabeller over de enkle medarbejder.

Har overvejet at lave det som et "website" hvor man som administrator altid ville have adgang.

men ved ikke om det er den rigtige måde at lave sådan en løsning på ?

Så hvis i har et forslag til at lave det på et andet platform, må i meget gerne skrive hvilke og hvorfor ?

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ligegyldigt, her skal du se på hvad muligheder der ligger i jeres intranet, hvilke behov der gør sig gældende og hvad kan du? Er du skarp i C++, så lav et værktøj i C++, er du skarp i PHP så lav et værktøj i PHP, osv. JAVA, Ruby, .NET osv. :)

Men hvilke oplysninger er der tale om. Timeregistrering, APV, Projektstyring?
Findes der måske allerede noget i dag? Hvad er det unikke, som ikke findes i eksisterende værktøjer?

Indlæg senest redigeret d. 27.08.2013 23:25 af Bruger #10216
Det er bla til timeregistrering og projektstyring, har ikke fundet noget som lige præcis lever op til mit behov, derfor er valget at udvikle det til vores behov. Det eneste sprog jeg kan er php, da jeg aldrig rigtigt har haft brug for andet, men her er det så om det evt kan betale sig at sætte sig ind i et andet sprog frem for php ?

Det kommer meget an på hvad du ønsker fremadrettet?
Hvis du ønsker at arbejde med PHP på sigt og resten af din karriere så er det godt at styrke dine kompetencer i det.
Hvis du ønsker at lave et skift og overvejer om det skal være andet du skal lave senere, så vil skiftet nu være en god ting.

PHP er et meget udbredt sprog, og til webudvikling er der rigtigt mange CMS'er der er baseret på PHP, men hvis du ønsker at arbejde med andet end PHP CMS'er resten af din karriere så ville et skift relativt tidligt være en fordel. Det er altid nemmere at lave skiftet når ens karriere ikke er godt igang med den teknologi man arbejder med for så at skifte væk.
Det kan dog stadig være en fordel at skifte hvis du føler for det og som allerede nævnt er der mange muligheder - fx Java eller .NET til webudvikling.

Det kommer meget an på hvad du ønsker fremadrettet?
Hvis du ønsker at arbejde med PHP på sigt og resten af din karriere så er det godt at styrke dine kompetencer i det.
Hvis du ønsker at lave et skift og overvejer om det skal være andet du skal lave senere, så vil skiftet nu være en god ting.

PHP er et meget udbredt sprog, og til webudvikling er der rigtigt mange CMS'er der er baseret på PHP, men hvis du ønsker at arbejde med andet end PHP CMS'er resten af din karriere så ville et skift relativt tidligt være en fordel. Det er altid nemmere at lave skiftet når ens karriere ikke er godt igang med den teknologi man arbejder med for så at skifte væk.
Det kan dog stadig være en fordel at skifte hvis du føler for det og som allerede nævnt er der mange muligheder - fx Java eller .NET til webudvikling.

Eller node.js, Python, Ruby, closure osv. osv.

Et web projekt vil give mange fordele. Det kan (medmindre du virkelig anstrenger dig) køre ens på alle platforme, lige fra Windows, Linux, Mac over i iPad, Android, Blackberry og så videre. Har man en browser, er man kørende.

Det er nemt at opgradere. Nye filer på webserveren, done!
Var det et C++ projekt, så skulle alle installationer opgraderes.

Web systemer er lette at vedligeholde, og det er nemmere at finde folk, som kan overtage det, end til et C++ projekt...næsten uanset hvilken web platform du vælger.

Det er ikke fordi jeg som sådan har et ønske om at skifte, bare hvilke ville være det mest praktiske i denne situation. For var det nødvendigt med et skift så gjorde jeg gerne det.

Men som Robert Larsen skriver, på web platform kan alle køre det, fra hvor som helst. Ja ved så ikke med IE :)
Så tror det blive ved web platform..

Hvilket også ville gøre det nemt at at oprette andre firmer, uden man skal ud og have fysisk kontakt..

der burde ikke være noget problem med IE ... de seneste versioner kører meget fornuftigt.

@jakob

Du må have nogle meget specifikke krav til dit værktøj siden de mange open-source og betalte løsninger der findes i dag ikke dækker behovet. ;)

@jakob

Du må have nogle meget specifikke krav til dit værktøj siden de mange open-source og betalte løsninger der findes i dag ikke dækker behovet.

Hvad er der nu i vejen med at genopfinde den dybe tallerken? Det burde flere gøre, bare for at se, om de kan finde på en smartere måde at gøre noget på.
Diversitet er imho kun godt, og det er en fin måde at lære noget nyt.

#Dan ok, det manglede da også bare, for de har da godt nok været noget bagefter hvad web udvikling angår. Sidder med mac til hverdagen, så det er ikke lige noget jeg sådan ligger mærke til....

#Michael Larsen. Det er også nogle specifikke krav jeg har, da det ikke kun er time og projektstyring. Ellers ville jeg ikke selv gå i gang.

t