Hvad syntes i så om at jeg er startet på Visual C++?
Personligt elsker jeg VB på trods af diverse begrænsninger her og der. Øvede programmører kan programmere i mange forskellige sprog, men har gerne et favoritsprog. Hvilket sprog det er, afhænger ofte af, hvad de er bedst til og smag og behag spiller vel også en rolle.
Folk, der griner ad VB, er enten uvidende eller arrogante. Afhængigt af opgaven, er basic et udmærket sprog og til nogle formål er det faktiskt langt at foretrække fremfor f.eks. C.
Jeg mener, at sprog som C++ kræver megen respekt, da næsten alting er muligt med sådan et sprog. Med den øgede kontrol over maskinen følger også et meget stort ansvar. De mange sikkerhedshuller, der findes i software rundt omkring, kommer typisk fra programmer programmeret i C++, hvor programmøren ikke har gjort alt det ekstra arbejde, som C++ kræver. Med øget "frihed" følger naturligvis øget ansvar, hvilket gør C++ til et programmeringssprog, der kræver en masse ekstra arbejde, hvis man vil levere et professionelt stykke arbejde.
Med VB kan man være lidt mere uansvarlig uden at det nødvendigvis fører til de store problemer. Derfor er det et lækkert sprog, men prisen er naturligvis langsommere og større programmer.
Men at du er begyndt på C++ glæder mig, Det vil give dig en meget bredere forståelse for, hvad programmering i virkeligheden er, end hvis du kun programmerer i VB.
Software is here and now but rock and roll is forever.[Redigeret d. 03/02-03 17:12:02 af Herluf Hermansen]