alder & køn

Tags:    php mysql

Jeg har lige to problemer i en "oprettelse".

1. Når de skriver alder ind, skriver den bare 0000-00-00 i databasen.
2. Når de svare på om de er kvinde eller mand, skriver den intet.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Labels for gender:

Labels for fødsesldag:

Nogle der kan se, hvad jeg gør forkert :)?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

i db.

alder_d (Dag)
alder_m (Måned)
alder_a (år)

det vil give problemer senere hen, ved feks alders beregning, sortering efter alder, der bør holdes fast i date eller datetime formatet

1. Når de skriver alder ind, skriver den bare 0000-00-00 i databasen.

du skal omsætte datoen til time format strtotime

du må ikke have flere id'er der hedder det sammen >>id="gender"<< på sammen side

en lille test
Fold kodeboks ind/udKode 

du bruger vist nok stadig det gamle mysql API men det har jeg ikke lyst til at skrive i, når jeg ved det udgår at PHP i fremtidige vertioner af PHP
hvis du stadig vil bruge det gamle API må du selv omskrive de få linjer

Hvis du skal bruge select, så undgå at skrive dem manuelt. :)

i db.

alder_d (Dag)
alder_m (Måned)
alder_a (år)

Hej Ronny :)

Først 1000 gange tak.

Nu så jeg lige at du skriver $navn ="ukendt"; - denne synes jeg ikke at have set før på den måde? Dem jeg har set er mest:
$alder = $_POST['alder'];

Så jeg ved ikke om du kan forklare dit valg med $navn ="ukendt"?

Indlæg senest redigeret d. 08.08.2013 07:56 af Bruger #17534

Nu så jeg lige at du skriver $navn ="ukendt"; - denne synes jeg ikke at have set før på den måde? Dem jeg har set er mest:
$alder = $_POST['alder'];

$navn ="ukendt"; er pga jeg ikke gad lave en input box, så jeg lavede bare en fast værdi, kunne også bare fjerne feltet fra db (dorvenskab), da det ikke har nogle betydning
tabellen var bare taget fra http://www.udvikleren.dk/forum/40101/dato-i-opdatering-via-formular/

denne konstruction
Fold kodeboks ind/udKode 

den lange form af dette er
Fold kodeboks ind/udKode 

lavede jeg pga. radio og checboxe kommer kun over hvis de er checked, og du skal jo have en værdi ned i din db

et alternativ til dine 3 selectboxe er datepicker fra jquery, det er jo ikke alle måneder der har 31 dage vel :)

UPDATE:
- Det er lidt sjovt, men det virker desværre hellere ikke :s! Den skriver stadig 0000-00-00 i databasen :s Også med køn, der viser den intet.

Ar okay :)
Så er jeg med, jeg blev bare lidt forvirret om det var "noget nyt man kunne", nåede ikke lige helt at prøve om det ville virke i går, men vil prøve i dag :)

Indlæg senest redigeret d. 10.08.2013 08:51 af Bruger #17534
t