Tjekboks i formular?

Tags:    php

Hvordan kan man egentlig bruge en tjekboks i en formular?

Hvis jeg nu vil oprette noget i en database og i formularen vil bruge en tjekboks. Hvordan skal man skrive koden omkring det?
I et tekstfelt sender jeg jo min værdi afsted i "værdi" feltet.
F.eks.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Så vil det der står i tekstfeltet være det der kommer ind i min database. Simpelt og nemt.

Men tjekboksen vil jeg jo vælge skal have en værdi som så skal i databasen HVIS den krydses af og ellers ikke.
Så hvoran gør man det?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
checkboxen sendes kun over hvis den er checked af, derfor skal du teste med isset hvis der skal være en værdi for den er sendt over og en for ikke send over

kig på nedenstående code
Fold kodeboks ind/udKode 

Det fungerer præcis, som et tekstfelt ville fungere, du tager simpelthen bare tjekboksens value, ligesom du ville gøre med et tekstfelt.

Hvis du kun har en enkelt tjekboks, kan det gøres på følgende måde.

Har du derimod flere forskellige tjekbokse, skal du gøre noget lidt anderledes, som du kan læse om her: http://stackoverflow.com/questions/4997252/get-post-from-multiple-checkboxes

Håber det kunne hjælpe :)

Indlæg senest redigeret d. 01.08.2013 02:52 af Bruger #16605
Du kan tjekke om den er checked. Så kan du indsætte værdien "1" i databasen hvis den er, og indsætte værdien "0" hvis den ikke er. Meget simpel løsning.

Men hvordan tjekker jeg om den er checked? Og hvor gør jeg det henne?
Jeg skal vel sende et eller andet over, ligesom jeg med de almindelige felter bruger f.eks.
i en sql UPDATE

Men hvordan tjekker jeg om den er checked? Og hvor gør jeg det henne?
Jeg skal vel sende et eller andet over, ligesom jeg med de almindelige felter bruger f.eks.
i en sql UPDATE

Tænker du på sådan noget her i den her still:

Håber måske det kunne hjælpe dig lidt på vejen :)

t