Jeg har midlertidigt lavet en Connect2.php som jeg kan bruge indtil jeg får rettet det hele til.
Og problemet med at få billederne lagt rigtige sted har jeg løst lidt dovent ved at placere procces-filen hvor det passede
Men det virker jo.
Nu kunne jeg så rigtig godt tænke mig at flette en lille kode ind i index.php (som jeg nu har kaldt Photo.php) som tjekker at hestens EjerID er det samme som brugerens id.
Noget ala dette (- som ikke virker fordi det jo tydeligvis ikke er skrevet korrekt):
- <?PHP
- include_once('Connect2.php');
- $query = mysql_query("SELECT * FROM Databasen WHERE hid = '".mysql_real_escape_string($_GET['hid'])."'") or die("Der er sket en fejl. Fejlnr. ".mysql_errno());
-
- while ($row = @mysql_fetch_array($query)) {
-
- ?>
-
- <?php
- if ($row['EjerID']) == "SESSION_['B_id']"
- {
-
- header("Location: "."login.php");
-
- }
- else
- {
- ?>
Og update (det er altså træls at man ikke kan skrive et nyt indlæg når ens eget er det sidste):
Ok, nu er jeg i hvert fald stødt på et problem.
Jeg vil tilføje "Fotograf"
Har gjort sådan her i selve formularen:
- <form action="\database/processupload.php?hid=<?php echo $row['hid']?>" method="post" enctype="multipart/form-data" id="UploadForm">
- <table width="500" border="0">
- <tr>
- <td>File : </td>
- <td><input name="ImageFile" type="file" /></td>
- </tr>
- <tr>
- <td><input type="hidden" value="<? echo "$row[hid]"?>" name="hid"></td>
- <td><input type="text" value="<? echo "$row[Fotograf]"?>" name="Fotograf"></td>
-
-
- </tr>
- <tr>
- <td> </td>
- <td><input type="submit" id="SubmitButton" value="Upload" /></td>
- </tr>
- </table>
- </form>
- <div id="progressbox"><div id="progressbar"></div ><div id="statustxt"></div ></div>
- <div id="output"></div>
Den skriver fint værdien.
Men et eller andet er så forkert i process-filen, for den ændre så fotograf værdien til 0.
Jeg har gjort sådan her:
- $hid = (isset($_GET["hid"]))? (int)$_GET["hid"]:0;
- $Fotograf = (isset($_POST["Fotograf"]))? (int)$_POST["Fotograf"]:0;
- // $hid = (isset($_POST["hid"]))? (int)$_POST["hid"]:0;
- $sql ="UPDATE Databasen SET Billede='$DestRandImageName', Fotograf='$Fotograf' WHERE hid = '".$hid."'";
-
- mysqli_query($mysqli, $sql) or die("Der er sket en fejl. ".mysqli_error());
Hvorfor virker det ikke??
Indlæg senest redigeret d. 16.07.2013 17:23 af Bruger #17644