php mySQL - to databaseåbninger på samme side?

Tags:    php mysql

Kan man ikke åbne en database to gange på samme side uden at få problemer?

Eller kan man på en eller anden måde samlet det hele i én?

Jeg har en alm. åbning af databasen først på siden:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Så sidst på siden lukker jeg den så igen.
Men på den side som jeg er ved at oversætte fra asp til php har jeg endnu en udtræk eller hvad man skal kalde det.
På min asp side ser det sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg har prøvet at lave en åbning mere på min php side, men det giver fejl. Kan man ikke gøre det mere end én gang?

Og hvordan omskriver jeg bedst sidstnævnte kode her?
Den kan vel ikke flettes sammen med den åbning jeg har øverst?
Hvad gør jeg så?

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det du gør i PHP er at du laver en anonym global connection (uskik), som du aldrig lukker.
i asp laver du en named connection, hvilke du også kan (og bør) i PHP mysql, og det er et krav i mysqli samt PDO

hvorfor vil du laaver en connection merer ??

men ja du kan gøre sådan her
Fold kodeboks ind/udKode 

du skal så huske at angive din named connection i alle dine sql kald

og som jeg har skrevet før: når du alligevel skriver ny code så skriv det i mysqli eller pdo, at forsætte i det gamle mysql API er at skyde sig selv i foden, med stor kaliber

hvorvidt du kan blande ASP og PHP sammen på samme side så er svaret NEJ

>$query = mysql_query("SELE
hvis du med connection mener din $query (vi andre kalder det for et ResultatSet (rs)) så er svaret jan dog ikke inde i sammen løkke, da variablen så vil overskrive sig selv

Jamen det burde nok ikke være nødvendigt med en connection mere, men det er nok hvad du kalder en ResultatSet - tror jeg.

Det er fordi jeg åbner og laver en Query som jeg bruger til at hente alle mine info ud fra min database.
Men senere på siden har jeg brug for at lave noget inner join, som jeg så også sidder og kæmper med at få til at fungere.
Jeg skal nemlig hente data fra "bruger" hvor bruger.id er det samme som Database.avlerId
Og jeg skal så hente navn, adresse osv. på den bruger hvor bruger id (i"bruger" = avlerId (i databasen).

Nu har jeg vist fundet ud af at få lavet en Query mere på siden.
og Inner join fungere!

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2013 16:34 af Bruger #17644
t