HJÆLP TIL CD-ROM PROGRAM (LÆS LIGE DET HER)

Tags:    visual-basic

Hvordan får jeg mit program til at finde ud af om mit CD-Rom drev er åben eller lukket?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Følgende kode åbner og lukker dit cd-rom drev. Ud fra nedenstående eksempel, og med et kig på http://msdn.microsoft.com/library/default.asp under "Graphics and Multimedia" -> "Windows Multimedia" -> "SDK Documentation" -> "Multimedia Audio" -> "MCI" kan du sikkert finde en måde at definere et specifikt cd-rom drev, samt at finde ud af om det er lukket eller åbent uden at skulle åbne/lukke drevet.

<pre>
Private Declare Function mciSendString Lib "winmm.dll" Alias _
"mciSendStringA" (ByVal lpstrCommand As String, ByVal _
lpstrReturnString As String, ByVal uReturnLength As Long, _
ByVal hwndCallback As Long) As Long

Dim retvalue
Dim returnstring

Private Sub cdOpen()
retvalue = mciSendString("set CDAudio door open", _
returnstring, 127, 0)
End Sub

Private Sub cdClose()
retvalue = mciSendString("set CDAudio door closed", _
returnstring, 127, 0)
End Sub
</pre>

Mvh.,

Jakob Justsen

Hvordan får jeg mit program til at finde ud af om mit CD-Rom drev er åben eller lukket?

I tips og tricks sketion under vb, finder du et trick der oplyser her op!

den hedder sådan åber og lukker du dine cd-romdreve!

mvh.
Thomas Christensen

Hehe... Den ene efter den anden MISFORSTÅR dit spørgsmål !

Jeg kan se, at det du vil have, er en kode der kan fortælle dig, om dit cd-rom drev er
åbent eller lukket. Ikke noget der kan ÅBNE og LUKKE det! (det findes der 1000 koder der viser)...

Det er lidt problematisk.. Jeg har selv brugt 100 år og en sommer på at løse problemt. Men
ude held.

Det bedste jeg kan hjælpe dig med, er at du kan bruge MCI kommandoen "is media present"
(eller noget i den stil) til at få at vide, om der er "noget" i skuffen.

Men om den er åben eller lukket, kan man ikke umiddlebart se ! :(

/Duplex

Hehe... Den ene efter den anden MISFORSTÅR dit spørgsmål !

Jeg kan se, at det du vil have, er en kode der kan fortælle dig, om dit cd-rom drev er
åbent eller lukket. Ikke noget der kan ÅBNE og LUKKE det! (det findes der 1000 koder der viser)...

Det er lidt problematisk.. Jeg har selv brugt 100 år og en sommer på at løse problemt. Men
ude held.

Det bedste jeg kan hjælpe dig med, er at du kan bruge MCI kommandoen "is media present"
(eller noget i den stil) til at få at vide, om der er "noget" i skuffen.

Men om den er åben eller lukket, kan man ikke umiddlebart se ! :(

/Duplex

Øhm, på hvilken måde har vi misforstået spørgsmålet? Jeg foreslog i mit svar at lede i microsoft's knowledge base efter info om hvordan man checker om drevet er åbnet eller lukket uden rent faktisk at åbne/lukke det.

De fleste tilfælde hvor man har brug for ovenstående burde vel kunne håndteres ved ganske simpelt at åbne/lukke drevet efter behov!
Mvh.,

Jakob Justsen[Redigeret d. 24/03-03 14:22:26 af Jakob Justsen]

t