Hjælp til søg alfabetisk orden i en list box!

Tags:    visual-basic

Hej !!!

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave så man kan søge alfabetisk i en listbox ???
plz

Jeg giver 160 Up til den første der kommer med et rigtigt svar :)

MVH

Steffen

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er hele det program du manglede, håber du kan bruge det!
Den gør alt hvad du bedte om bortset fra at sætte det ind i en listbox, det kan jeg ikke finde ud af, men istedet sætter den det ind i en label.

Her er hvad du skal bruge:

TextBox
name: Text1
Text: (ingenting)

Label
name: Label1
Caption: (ingenting)
Form
name: Form1
caption: (Det bestemmer du selv)

Let ikke? Her er koden så

Fold kodeboks ind/udKode 

Når så du så vil tilføje et ord skal du bare skrive:

Fold kodeboks ind/udKode 

User
Bruger #392 @ 26.12.02 09:24
Hej Steffen,

Jeg går ud fra at du gerne vil sortere indholdet i din listbox eller hvad?
Hvis det er tilfældet så skal du bare sætte listboxens property 'Sorted' til true så bliver indholdet sorteret alfabetisk.

Hej !!!

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave så man kan søge alfabetisk i en listbox ???
plz

Jeg giver 160 Up til den første der kommer med et rigtigt svar :)

MVH

Steffen

Ja det skal jeg, men det skal være sådan at når man feks har skrevet Adobe så begynder den at finde Adobe ned af listen osv. hvis du forstår. men jeg kan give dig et eksempel på det hvis du går ind i hjælp i din windows så når man begynder og skrive feks fjernforbindelse, så inden du har skrevet det helt kommer der en masse frem der starter med f,j,e,r,n,f,o,r,b,i,n,d,e,l,s,e !

Håber du/i kan hjælpe mig nu

Du får et svar inden for et par dage, grunden er at jeg godt ved nogen lunde hvordan det skal gøres jeg skal bare lige opfriske det ved at lave det selv.

Jeg prøvede lige hurtigt med noget:

if Mid(Text1.Text, number, 1) = Mid(fjernforbindelse, number, 1) then
label1.caption = "fjernforbindelse"
end if

Text1 = der hvor man skriver og number = antal tegn i Text1

problemmet er at jeg ikke lige kan finde ud af hvordan man tæller tegn, men ellers virker det faktisk prima!!!

når du så skal tilføje punktet "søgning" skriver du:

if Mid(Text1.Text, number, 1) = Mid("fjernforbindelse", number, 1) then
label1.caption = "fjernforbindelse"
end if
if Mid(Text1.Text, number, 1) = Mid("søgning", number, 1) then
label1.caption = "Søgning"
end if

senere i programmet SKAL du så bruge noget andet end label1.caption, f.eks. din listbox. For så kan du jo så tilføje links til de enkelte punkter.

Så det er mit bud på dit svar!
Som tidligere sagt kommer der endnu et svar når jeg har fundet ud af noget mere... til den tid kan du selv prøve lidt.

PS. den letteste måde at få mit lille ovenstående program til at skrive svarende i alfabetisk rækkefølge er at skrive orderne (jeg nævnte tidligere hvordan du tilføjede ord) i alfabetisk rækkefølge istedet for at spørge computeren om den kan gøre det.

Det kommer selfølgelig an på hvor mange ord det er du vil tilføje...

PS. den letteste måde at få mit lille ovenstående program til at skrive svarende i alfabetisk rækkefølge er at skrive orderne (jeg nævnte tidligere hvordan du tilføjede ord) i alfabetisk rækkefølge istedet for at spørge computeren om den kan gøre det.

Det kommer selfølgelig an på hvor mange ord det er du vil tilføje...

Okay HAP du får dine points nu..! og tak for hjælpen
---------------------
steffen@nightman.dk
:)
---------------------

t