Url rewrite PHP

Tags:    php htaccess

Jeg jeg sidder med mit website www.priverv.com og vil gerne have simple urls i stedet for de nuværende.

De nuværende: www.priverv.com/?page=contact
Det ønskede: www.priverv.com/page/contact

Hvordan gøres dette lettest? - Pfh. tak :-)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Cirkus således:

Fold kodeboks ind/udKode 

Normalt dropper rewrites query-parametre. Med QSA (query string append) merger du alle query parametre til en query-streng. L er lig med Last effective rewrite rule, før request sendes videre til PHP.

RewriteCond -f og -d er hhv. File og Directory. Udråbstegnet er negativ sammenligning. Ligesom i 0 != 1 = true.

Cirkus således:

Fold kodeboks ind/udKode 

Normalt dropper rewrites query-parametre. Med QSA (query string append) merger du alle query parametre til en query-streng. L er lig med Last effective rewrite rule, før request sendes videre til PHP.

RewriteCond -f og -d er hhv. File og Directory. Udråbstegnet er negativ sammenligning. Ligesom i 0 != 1 = true.

Tak - Michael, men hvor skal den uploades og hvordan bruges den?

Du skal sætte det ind i din .htaccess fil.

Cirkus således:

Fold kodeboks ind/udKode 

Tak - Michael, men hvor skal den uploades og hvordan bruges den?

t