Splash screen og lidt andet

Tags:    visual-basic

Jeg skal have lavet en splash screen... hvis en kunne donere hele koden til mig, for jeg kan for det første slet ikke få den til at vise sig, før selve formen gør, derefter skal jeg have den til at stå i ca 3 sekunder.. skal jeg der bruge n timer??? og tilsidst skal den forsvinde igen...

Derudover kunne jeg godt tænke mig, hvis nogen gad hjælpe mig med at få ikoner ind i mine menuer... i ved ligesom i Word, hvor der er en diskette ved gam som knappen....

Plz help..

På forhånd tak[Redigeret d. 21/12-02 23:33:07 af Anders Hedegård]

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal have lavet en splash screen... hvis en kunne donere hele koden til mig, for jeg kan for det første slet ikke få den til at vise sig, før selve formen gør, derefter skal jeg have den til at stå i ca 3 sekunder.. skal jeg der bruge n timer??? og tilsidst skal den forsvinde igen...

Derudover kunne jeg godt tænke mig, hvis nogen gad hjælpe mig med at få ikoner ind i mine menuer... i ved ligesom i Word, hvor der er en diskette ved gam som knappen....

Plz help..

Det virkede næsten efter hensigten... den splashscreen som der kommer, den lukker ikke ned igen...

Lad sige at Form1 er din main form og Form2 er din splash screen. For at loade splash screen (Form2), skal du have følgende kode i Form1:
<pre>Private Sub Form_Load()

Form2.Show vbModal, Me

End Sub</pre>
Form2 (din splash screen) skal have en timer control og du vil sandsynligvis gerne fjerne titel linje mv. fra formen. Defor skal du sætte Form2's BorderStyle property til 0 - None og sætte Timer-kontrollen's Interval property til eksempelvis 3000 (3 sek.). Hvis du vil have, at din splash screen altid starter op centreret på skærmen, kan du sætte Form2's StartUpPosition property til 2 - CenterScreen.

Du skal bruge følgende kode i Form2:
<pre>Private Sub Timer1_Timer()

Unload Me

End Sub</pre>
Det skulle såmænd være det hele. Håber dette hjælper dig videre.

Software is here and now but rock and roll is forever.[Redigeret d. 01/01-03 21:50:07 af Herluf Hermansen]

Plz help..

Lav en form til, set formen til at blive den første form der bliver vist...
Derefter lav en timer, set intervallet til 3000 millisekunder...
Skriv følgende kode:

Private sub Timer1_timer()
load Form1
Form1.show vbmodal, me

Unload Me
End sub

www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site

Plz help..

Det virkede næsten efter hensigten... den splashscreen som der kommer, den lukker ikke ned igen...

t