At åbne en access database eksklusivt

Tags:    visual-basic

Hej alle!

Jeg sidder her med et virkeligt irriterende problem jeg håber i kan hjælpe lidt med.

I min DB open streng vil jeg gerne åbne databasen eksklusivt men kan ikke lige greje hvordan.

db.Open "PROVIDER=MSDataShape;Data PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=App.Path\\DB.mdb;"

På forhånd tak!

Christian

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej alle!

Jeg sidder her med et virkeligt irriterende problem jeg håber i kan hjælpe lidt med.

I min DB open streng vil jeg gerne åbne databasen eksklusivt men kan ikke lige greje hvordan.

db.Open "PROVIDER=MSDataShape;Data PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=App.Path\\DB.mdb;"

På forhånd tak!

Christian

Det mener jeg ikke umiddelbart at du kan.
Men du kan åbne et record set med forskellige "Lock" types, så det IKKE er muligt at arbejde
med tabellen, mens du har den åben..

Det ville være bedre, hvis du sagde lidt om, hvorfor du vil have databasen åbnet "eksklusivt", så
kan det være, at der er en der kan hjælpe dig med, at udføre det du skal bruge, måske UDEN
at åbne den eksklusivt ?

/Duplex

Hej alle!

På forhånd tak!

Christian

Har fundet løsningen :o)

t