PHP Upload til username

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej udviklere.

Jeg sidder og er igang med at lave et uploadings system til et projekt jeg har lavet.
Det skal være muligt for brugeren at uploade et billede til en mappe han har i FTP'en.

Men billedet ligger sig forkert, selvom stien er lavet rigtigt:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Kan nogen finde fejlen og hjælpe mig her, billedet ligger sig i mappen "uploads/images" og ikke "uploads/images/username" som jeg gerne vil have den til.

18 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

men den uploader bare ikke i min brugermappe, så problemet er i bund og grund bare, at den ikke kan finde username.

$upload_dir = '../../../uploads/images/'.$username.'/';
eller er jeg helt forkert på den ??

du er ikke forkert på den, årsagen til at den ikke kan finde dit brugernavn er du ikke får fat i dit (user)id.

hvordan sender du din id over ??
kunne det være med post ??
så $id=$_GET['id'] skulle have været $id=$_POST['id']

hvordan kalder du den viste fil ??

Når jeg uploader et billede, går den igennem en javascript fil, hvori den finder den php fil jeg har her, men siden, hvor javascriptet er, har samme id, som brugeren.
og så vidt jeg ved, har javascriptet så den id, ellers er jeg lost.

I så fald jeg skal bruge enten GET eller POST, hvor vil du så mene jeg skal placere den i forhold til det som jeg delte først.
- Da jeg må arbejde ud fra den.

Når jeg uploader et billede, går den igennem en javascript fil, hvori den finder den php fil jeg har her, men siden, hvor javascriptet er, har samme id, som brugeren.

hvordan ser det javascript ud der kalder php coden ??

umildbart tror jeg du skal anvende $_POST, men det kan du/vi se ud fra dit js, muligvis også lidt html

I så fald jeg skal bruge enten GET eller POST, hvor vil du så mene jeg skal placere den i forhold til det som jeg delte først.

Fold kodeboks ind/udKode 

hvordan ser det javascript ud der kalder php coden ??

umildbart tror jeg du skal anvende $_POST, men det kan du/vi se ud fra dit js, muligvis også lidt html

Tager det lige fra en ende af.
Jeg har den her side, den hedder upload.php
i den er der en form, hvor man trækker billedet overi, det er sådan set ikke en form, men bare en div.
Den ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Når man smider et billede derover i, uploader den billedet via 2 jquery scripts som ser sådan herud:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Som du ser i det sidste javascript, så læser den en fil der hedder post_file.php
Det er den som skal styre, hvor filen skal smides hen:
den ser sådan herud i øjeblikket:

Har lige tilføjet det du skrev, og den viser nu denne her fejl:

SELECT * FROM users WHERE id=Invalid query: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Jeg håber det er nok information at arbejde med, til at kunne få lavet den korrekt nu.

Mit umiddelbare bud, ligesom du har gjort fra start.

Indlæg senest redigeret d. 19.05.2013 22:20 af Bruger #17610

Mit umiddelbare bud, ligesom du har gjort fra start.

Laver også fejl.

Men forstår det ikke, lige præcis hvad jeg har lavet, har virket før, hvor jeg kunne bruge det, men af en eller anden mærkelig årsag virker det ikke nu :S

linje 186 i den første js fil
xhr.open("POST", opts.url, true);
fortæller mig du du kalder din php fil via post OK
kan ikke lige se nogle steder der står noget med id i dit js, så jeg tror ikke du får den over som vi har konstateret, et gæt er den kan hedde noget andet, eller det er en session variabel du ikke aflæser (meget sansynligt).

prøv at indsætte dette lige under include ('db.php'); i din php fil
Fold kodeboks ind/udKode 

Men forstår det ikke, lige præcis hvad jeg har lavet, har virket før, hvor jeg kunne bruge det, men af en eller anden mærkelig årsag virker det ikke nu
i din php code, lader du din forspørgelse dø ved fejl (god skik) og har udkommenteret der hvor du får erklæret $username (ln24 sidst viste code)

så toppen af din code ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udKode 

hvor i din html code er du sikker på du har din userid??

hvad er resultatet af test blokken ??

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2013 10:39 af Bruger #16075
Nu har jeg tilføjet det sidste du nævnte og den skriver sådan her:

Array
(
)
Array
(
)
Array
(
)
SELECT * FROM users WHERE id=Invalid query: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Virker til bare at være endnu en fejl.

Mener du med opts.url, der er ingen form i html'en, da det er en div man ligger billederne over i.
Ved ikke om den læser en div i js'en, og ja der er en userid i html koden, da adressen i adressebaren hedder index.php?id=1, så er jeg sikker, det hedder post_file.php dog ikke.

<< < 12 > >>
t