Menu åbner frame i nyt vindue

Tags:    frame

Hej

Jeg har fået et eller andet problem med en hjemmeside, som jeg ikke lige kan hitte ud af, da jeg ikke har lavet den og er vant til at arbejde i Wordpress...

Problemet er at når man klikker på menuen, så åbner den "linket" i et nyt vindue og ikke som tidligere i "feltet" til højre.

Jeg har kigget på en gammel index.htm og den ligner den der bruges nu - target er sat til i1, og jeg kan helt ærligt ikke se hvor i1 defineres henne, eller for den sags skyld noget som helst andet der har med frames at gøre...

Koden ser således ud, jeg er ved at lave en ny side i WP, så der skal ikke bruges flere timer på dette her, jeg skal bare have den til at åbne i det højre felt igen :)

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Mange hilsner
Carsten

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja altså, din iframe mangler et navn.

Sådan her ser din iframe kode ud nu:

Sådan her skal den se ud:

Jeg har tilføjet name="I1".
Dette er navnet som alle dine links har target til.

Hvis du gerne vil have et link til at loade noget ind i en iframe skal du gøre sådan her:

Se target attributten på <a>. Den targer iframe_a som er name på iframen.

Noget helt andet er at iframe og tables er gammeldags og yt.
Brug CSS og evt. jQuery load, hvis du gerne vil loade noget uden at reloade siden.

Tak for svar :)

Kan du bryde det ned til et aller andet for mig forståeligt i, ja, det rod, der er her ?

Det er som jeg skriver også blot noget der skal holde til den anden side er færdig, jeg overvejede et splitsekund at hive det hele over i WP, jeg har en skabelon til at smide det ind i, men hvis det her blot lige var en fix lille detalje der skulle ændres, ville det være meget bedre og hurtigere :)

Super Tak :)

Tænkte nok det var et eller andet simpelt :)

Har aldrig rigtig arbejdet med frames og søgte lidt rundt, andda på ww3, men fandt ikke lige den med navngivningen.

t