Hjælp til database og søge funktion.!

Tags:    visual-basic

Hej jeg sidder og laver et program, hvor der skal være oversigt over mit inkøbsforbrug af Coke osv. men jeg kan ikke få det med database til at virke... nogen der kan hjælpe mig

altså jeg skal have det til at køre fra en database...

og mit andet problem er at jeg vil også have så man kan tilføje i databasen fra programmet, og så man kan søge i databasen... plz hjælp mig :)

Venlig HIlsen

Steffen

---------------------
steffen@nightman.dk

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg sidder og laver et program, hvor der skal være oversigt over mit inkøbsforbrug af Coke osv. men jeg kan ikke få det med database til at virke... nogen der kan hjælpe mig

og mit andet problem er at jeg vil også have så man kan tilføje i databasen fra programmet, og så man kan søge i databasen... plz hjælp mig :)

Venlig HIlsen

Steffen

---------------------
steffen@nightman.dk

OK, der skal lidt mere information til her. Det virker som om, du gi'r op og spø'r hele verden om alting. Så lad os starte med begyndelsen; arbejder du i Access og hvis ja; så hvilken version?

Software is here and now but rock and roll is forever.

Venlig HIlsen

Steffen

---------------------
steffen@nightman.dk

Hvis der bare er tale om en lille Cola Database over dit cola forbrug hehe(Det er nok et lille joke inlæg) og du ikke ønsker at bruge Access eller lignende, så kan du enten oprette en række .txt filer eller du kan skrive det i registrerings databasen

.txt metode
filnavn = %Den sti du syntes%(lave evt en form med input til de "sti"variabler du syntes)
open filnavn for append as #1
print #1, %De variabler der indeholder posterne%
close #1
og så en gang input med input as Snask
opret et .txt dokument for hver post med alle posterne i, så kan du nemt lave en søge funktion, hvis du forstår hvad jeg mener :o) det giver en del redundans men hvad faen det er jo ikke national økonomien der skal sorteres

ellers skriv det i Reg med
SaveSetting appname:="Colakardo", section:="Colaforbrug", Key:=Coca, Setting:=Cola

Det er nok de nemmeste måder hvis man ikke gider(har forstand på:o) relations baser osv.

Mit indlæg er mest fodi jeg elsker at lege med hjemmlavede databaser og fordi jeg syntes at Steffens indlæg er lidt morsomt.

Tonny

t