Næste side, behold indhold

Tags:    php

Hej.

Jeg vil rigtig gerne lave en oprettelse-mail-form, hvilket jeg også har. Det eneste jeg nu rigtig gerne vil lære, er at man f.eks. starter med at se at man skal udfylde navn, alder, mail ect. og når man trykker næste, skal den gå til en ny side og udfylde andre oplysninger f.eks. "Skriv hvorfor du vil være medlem;" Eller sådan noget. Det er bare vigtigt at indholdet de har udfyldt på den ene side, stadig er gemt og sendes med når de trykker send på næste side.

Jeg håber at det er forståeligt, ellers må I lige sige til, så skal jeg prøve at beskrive det lidt nærmere.

Nogle forslag? Ville være glad hvis nogle har en side med tutorial på dette :)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan benytte dig af Javascript og Jquery, til at lave en stepbased form, så behøver du også kun at have 1 enkelt side, og ikke benytte dig af flere.

Her er en lille guide på hvordan det kan laves.

http://webexpedition18.com/articles/how-to-create-a-multi-step-signup-form-with-css3-and-jquery/

Hvis det kun må være med PHP, så kan du benytte dig af sessioner, til at gemme dataene midlertidigt, og når formularen er udfyldt og sendt, bare slette dem igen.

Indlæg senest redigeret d. 05.05.2013 14:17 af Bruger #4487
Hej Martin.

Tak for dit hurtige svar :)
Vil lige se dit link an.
Det behøver ikke just at være php, men hvis der var en tutorial med dette, ville jeg selvfølgelig nok overveje php noget mere :)

Du kan vha. sessions tjekke om den besøgende har været igennem tjek1.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Ovenstående er psudo kode og ikke testet! :-)

Hvis ikke dine besøgende kan modtage cookies/sessions med sin browser, vil ovenstående ikke virke - men der kan du lave noget tjek om den besøgende har slået Scripts til (bla. javascript) og cookies/sessions (same thing på mange webhosts).

Pss.. html> noscript tag kan bruges.

Indlæg senest redigeret d. 06.05.2013 00:41 af Bruger #17610
t