Hej,
Jeg har et mindre problem som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til.
Jeg har lavet en simpel form hvor jeg kan indtaste forskellig informationer fx navnet på en person og så bliver det gemt i en database i MySQL.
Så har jeg lavet en php side hvor jeg kan se informationerne fra databasen. På denne side er er det også muligt at redigerer i de informationer der er gemt i databasen.
Mit problem er, at når jeg vil redigere noget, generer php koden et link med de informationer der i databasen, men er der et mellemrum mellem 2 ord fx: John Smidt, går linket i stykker efter John. Det er som om den ikke kan læse mellemrummet og derefter tage det/de efterfølgende ord med.
Dvs. linket burde se sådan ud:
http://www.minside.dk/data/data.php?id=9&navn=John Smidt&adresse=Alle veje 25&tlf=8652588&email=john@john.dk&mode=edit
men ser sådan ud:
http://www.minside.dk/data/data.php?id=4&navn=johnKoden der genererer linket ser således:
- Print "<td><a href=" .$_SERVER[’PHP_SELF’]. "?id=" . $info['id'] ."&navn=" . $info['navn'] . "&adresse=" . $info['adresse'] . "&tlf=" . $info['tlf'] ."&email=" . $info['email'] . "&mode=edit>Edit</a> </td>";
Hele koden ser således ud:
- <?php
- // Connects to your Database
-
- // pulls the data from the database
- $data = mysql_query("SELECT * FROM adresser ORDER BY hold ASC")
- or die(mysql_error());
-
- Print "<h2>Adresse</h2><p>";
- Print "<table width=600 border=1 cellpadding=3>";
- Print "<tr><th width=100>Person info</th><th width=100>address</th><th width=100>Hold</th><th width=200>Email</th><th width=100 colspan=2>Admin</th></tr>"; Print "<td colspan=6 align=right><a href=" .$_SERVER[’PHP_SELF’]. "?mode=add>Add Contact</a></td>";
- while($info = mysql_fetch_array( $data ))
- {
- Print "<tr><td>".$info['navn'] . " <br> ".$info['adresse'] . " <br> ".$info['tlf'] . " <br> ".$info['email'] . "</td> ";
- Print "<td>".$info['adresse'] . "</td> ";
- Print "<td>".$info['tlf'] . "</td> ";
- Print "<td> <a href=mailto:".$info['email'] . ">" .$info['email'] . "</a></td>";
- // START koden der generer linket
- Print "<td><a href=" .$_SERVER[’PHP_SELF’]. "?id=" . $info['id'] ."&navn=" . $info['navn'] . "&adresse=" . $info['adresse'] . "&tlf=" . $info['tlf'] ."&email=" . $info['email'] . "&mode=edit>Edit</a></td>";
- // SLUT koden der generer linket
- Print "<td><a href=" .$_SERVER[’PHP_SELF’]. "?id=" . $info['id'] ."&mode=remove>Remove</a></td></tr>";
- }
- Print "</table>";
- ?>
Jeg kan ikke ikke gennemskue hvad jeg skal gøre for at linket bliver "genereret" fuldt ud også med mellemrum.
Nogle der kan give et råd eller har/kan komme med løsningen?
Indlæg senest redigeret d. 02.05.2013 12:40 af Bruger #17612