Jeg vil gentænke logo'et/banneret.
Hvis det var mig der lavede det ville jeg indarbejde nogle rør, gerne som en del af teksten fx vvs med "vv" som rør.
"Dansk VVS Forum" i blåDet er ikke et link, men opfører sig som et. Er det meningen?
Den ting forvirrer mig og jeg er ikke bare en dum bruger, så den ville jeg passe på med.
Det samme sker med VVS længere ned på siden?
"Hvordan med det Dansk VVS Forum?"Er det bare mig eller er der noget helt galt med den sætning?
Placeringen er heller ikke left-alignet på samme måde som VVS spørgsmål er, hvilket ikke passer stilmæssigt fordi den har samme font-style, størrelse etc. og derfor forventeligt placeret samme sted.
Disse små ting skaber symetri i din side og mennesker ser i mønstre, derfor har alle en tendens til at lave ens lige kasser og det kan hjernen godt li. Derfor bør du prøve at lave en stil for dine overskrifter og holde samme stil, placering fordi så kan både brugere bedre finde rundt, men det er også nemmere at fokusere fordi man ikke skal se forskellige steder på siden.
BulletpointsOvervej gerne at sætte nogle bulletpoints op med jeres "salgs argumenter" op. Det er hurtigere for besøgende at gennemse, og udseende mæssigt er det mere spiseligt frem for en "tung" (der skal ikke meget mere end en linies tekst til før det kan irritere folk) tekst der skal gennemlæses.
Simpel opbygningDu siger selv i går efter en simpel opbygning, og må sige SÅDAN!
Fokuser på indholdet det er meget bedre!
Dog hvis i fokuserer på indholdet, så bør i overveje at jeres side skal vise det samme og få brugeren til at fokusere på indholdet.
Det kan gøres med kasser, eller andre forskellige markeringer i selve det indhold der er vigtigt.
Fx denne tekst:
"Bliv gratis medlem af Dansk VVS forum"
- <a href="http://danskvvsforum.dk/blivmedlem.html" class="rightlink">Bliv gratis medlem af Dansk VVS forum</a>
Jeg ville lave det om til:
- <div style="text-align:right;">
- <a href="http://danskvvsforum.dk/blivmedlem.html" class="rightlink">
- <p style="width: 300px; padding: 4px; background-color: blue; color: white;">
- Bliv gratis medlem af Dansk VVS forum
- </p>
- </a>
- </div>
Både sådan kan du gøre man fokuserer mere på det, men også at det ikke er hele linien der er et link, hvilket er for mig en rigtigt dårlig løsning.
Ellers prøv at få mere fokus på selve indholdet som spørgsmåls overskrifer, at man kan blive bruger og jeres salgs argumenter ved struktur, farver, hover-effekter, placeringer - alt sammen med gennemgående tema i farver, stil, som er simpelt og pænt.
TemaJeres blå er rigtigt god, og det samme er logo'et på første side. Brug det eventuelt som noget i topbanner.
Prøv at skab jer et rigtigt tema i siderne, med strukturen og 2-3 gennemgående farver.
Fx jeres blå, en lysere blå og sort.
Eller jeres blå, grå, hvid.
I skal lege med fonts, background-color, font-weight, size i fonts, borders på ting, streger og linier.
Et tema der er gennemgående, og meget simple fonts og farver der passer sammen kan være så lækkert!
Så arbejd lidt videre med det, for som i netop selv gerne vil have kan det netop skabe enormt meget fokus på sidernes indhold.
KontaktUnder betingelser kan man finde Kontakt, men synes den er gemt meget langt væk. Er det meningen? Eventuelt overvej at få den mere synligt på alle sider?
"Hej 95.166.80.22"Testdata? Meget dårligt at have noget uforstående for brugerne, og som ikke skal bruges til noget.
Indlæg senest redigeret d. 30.04.2013 22:16 af Bruger #17215