Tror lige jeg prøver at forklare igen for tyder ikke på jeg var klar nok i mine formuleringer
Min kunde A
har fået udviklet et system til noget til deres hjemmeside af producent B (inkl. stylesheet).
Jeg skal så lave noget der kan vise næsten det samme som på deres hjemmeside, og så til sidst kopieres ind i systemet leveret af producent B.
Løsning hidtil:
Jeg skal præsentere nogle data så de ligner det der er på deres hjemmeside.
Derfor er der kopieret billeder over til vores server (fordi vi skal bruge delbider hvor deres er samlet i større dele som ikke passer ind), og har kopieret meget af deres css for at kunne få det til at ligne den lille bid på deres side som vi skal ligge data ind i.
Når vi har præsenteret data, trykker de på en knap hvor vi laver stort set samme kode, blot hvor billedadresser til vores servers lokale billeder og classes bliver erstattet af det som der bruges i det system kunden har.
De kan nu kopiere data ind i producent B's system og opdatere en del af deres hjemmeside med vores data der passer ind i det format som de har lavet.
Det hele er lavet i xslt fordi de data vi får er xml.
Derfor laves en xslt fil til præsentation på vores side, og endnu en til når de vil have det ind i producents B's system.
Min tanke var så at jeg kunne referere til deres stylesheet på deres hjemmeside og dermed bruge det samme kode som vi har kopieret, men problemet er at de 30% vi ikke bruger sætter background, placeringer, paddings etc. på en masse elementer som ødelægger vores.
Derfor det ville være lækkert hvis jeg kunne sige jeg vil bruge class xyz fra det stylesheet uden at inkludere hele stylesheetet.
Det var for at skulle slippe for at vedligeholde vores, og at meget af koden ville kunne vedligeholdes i takt med deres hjemmeside, men det er ikke rigtigt muligt. Ihvertfald ikke på en meget nem hurtig måde hvor vi kan skrive class="http:/www.kundeside.dk/content/sources/stylesheet1.css.classname". Så tit skal det heller ikke rettes, men hvis der var en nem smart måde at gøre det på så kunne det lige så godt komme med i løsningen så vi ikke skulle rette til når hjemmesiden blev opdateret.