Tjekke max via to kolonner.

Tags:    php

Håber der er en venlig sjæl der kunne rette dette for mig, så jeg får lidt mindre kode i min fil.

Er nemlig i gang med en større rensning, så alt står pænt og mindre kode.

Men dette giver mig lidt problemer med at tjekke om maxdeltagere er opnået i en af de to.

Der er:

maxdeltagere1
maxdeltagere2

Den ene er i select, som udtrækkes som 5on5, der er til kamp type.
Og den anden er så input, som er hvis en event er til en biograf tur eksempel.

Vil sige:
maxdeltagere1 = kamptype.
maxdeltagere2 = andet event.

Men her er det jeg har lavet før:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Kunne jeg ikke få en meget mindre kode til dette, så den tjekker i en if med om maxdeltagere1 or maxdeltagere2 og mv. Er opnået, eller ej.

Det er sat sådan op, at hvis jeg er inde og lure en event som er en kamp type med maxdeltagere1, så er det den som skal fortælle om max er opnået.

Og er jeg inde i en event som er med input via maxdeltagere2, er det i den som skal fortælle om der er ledige pladser, altså om max er opnået.

Håber i kan følge mig. Eller skriv gerne.
Så vil jeg prøve at uddybe det bedre.

Her har jeg uploaded et billed af det med knappen. Og den skal gerne forsvinde efter fyldt op med max.

Billed

Indlæg senest redigeret d. 28.04.2013 17:58 af Bruger #17554
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror ikke rigtig du kan gøre det mindre ;)

Kan hellere ikke se nogen grund til det :)

Jeg er ikke sikker, men jeg vil tro at du kan lave count tjekket i selve sql strengen, og bruge ternary operator til at tjekke på om strengen returnere noget eller ej. Ved dog ikke hvor meget man kommer til at spare ved det.

Indlæg senest redigeret d. 28.04.2013 22:55 af Bruger #13363
Altså, må da sige det virker jo. Men det ville jo være bedre at få det så småt som muligt.

Men okay så:)

t