Run-time error 713

Tags:    visual-basic

Jeg har lavet et VB program som bl.a. bruger en access database. Det virker fint på min egen computer men når jeg installerer og prøver at køre programmet på visse andre computere får jeg følgende fejlmeddelelse: "Run-time error '713' Application-defined or object-defined error".
EXE-filen har jeg lavet i Package & Development Wizzard.

Kan nogen hjælpe?

Jacob

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lavet et VB program som bl.a. bruger en access database. Det virker fint på min egen computer men når jeg installerer og prøver at køre programmet på visse andre computere får jeg følgende fejlmeddelelse: "Run-time error '713' Application-defined or object-defined error".

Kan nogen hjælpe?

Jacob

Jeg synes det lyder nærmere som om du har installeret VB 6.0 og mangler at hente Visual Studio Service Pack 5 ned fra Microsoft's side. Jeg synes, jeg kan huske den der 713-fejl fra en gang, hvor jeg havde samme problem. Efter, du har installeret Service Pack 5, skulle dit problem være løst.

Du finder SP5 her: http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/updates/sp/vs6/sp5/default.asp

Software is here and now but rock and roll is forever.

Kan nogen hjælpe?

Jacob

Problemet er at driverne til Access databasen ikke er installeret på den nye maskine du køre programmet på.
Det kan løses hvis du laver en setup (start - programmer - visual basic - setup(et eller andet)), så bliver alt nødvendigt installeret.

Mvh,

Thomas Nielsen

Kan nogen hjælpe?

Jacob

Hmm, man kan da ikke kombilere en exe fil med Package & Deployment Wizard, den kan kun distribuere, og hvis han har brugt denne, så vil VB6 runtime filerne også følge med, så der er måske sket noget under installationen, så DAO objektetet ikke er installeret korrekt.

t