cookies på siden

Tags:    php

Hej

Jeg kun godt tænke mig at have cookies på min side men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal lave det?..

Sidder med en tanke om at :

Der er en box med en submit knap hvor man skal klik "ok" så vil den sæt en cookies på 15 minutter. og det skal den gøre hver gang man kommer ind på en side, men dog skal submit ikke komme frem hver gang man har klikket sig ind på en nye side. den skal kun gør det hvis man lige er log ind på siden.

Grund til at jeg vil gør sådan det er fordi jeg har kigget på lovgivning omkring Cookies og sådan som jeg har forstå det skal man give information til burgerne at man har fået sæt cookies og hvilken grund det er osv.. :)

Grund til at jeg også vil gør det det er for at sikker brugerne på siden ikke bliver miste brugt på nogle måde af dem eller der kommer en hacker så er jeg helt sikker :)

Har du nogle forklar til hvordan jeg kan klar det her på en bedste mulighed måde.

Det er sådan før man få adgang til siden skal jeg opret dem i databasen. og før få de ikke adgang til siden.

Håber du kan hjælpe mig videre til at jeg få løst problemet på en god måde.

Tag gerne imode forslag til hvordan jeg ellers kunne gør det på.
Jeg har lavet et samspørgsmål her for at få flere idéer til cookies hvordan jeg skal gør det på : HER

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu ved jeg ikke helt hvorfor du vil sætte en cookie, men du kan gøre det at når brugeren logger ind eller bare besøger en af siderne for første gang, så sætter den en cookie.

Du har ret i at brugeren skal være oplyst om det, og derfor kunne du hvis der ikke er sat en cookie lave en dialog boks med CSS og javascript, som fortæller at denne side benytter cookies for at fortsætte, hvorefter at brugeren skal accepterer eller annullerer. Hvis han accepterer sættes en cookie, og han kommer videre til siden, og hvis ikke, så bliver han sendt tilbage til hvor han kom fra f.eks.

Nu ved jeg ikke helt hvorfor du vil sætte en cookie, men du kan gøre det at når brugeren logger ind eller bare besøger en af siderne for første gang, så sætter den en cookie.

Du har ret i at brugeren skal være oplyst om det, og derfor kunne du hvis der ikke er sat en cookie lave en dialog boks med CSS og javascript, som fortæller at denne side benytter cookies for at fortsætte, hvorefter at brugeren skal accepterer eller annullerer. Hvis han accepterer sættes en cookie, og han kommer videre til siden, og hvis ikke, så bliver han sendt tilbage til hvor han kom fra f.eks.

Ja det er sådan jeg tænker :) Det sådan jeg tænker omkring at jeg skal lave det men jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal bygge det!?

Er det en dårlige ide at have session og cookies sammen tid? eler hvad?

Grund til at jeg vil lave det er for at sikker min side lidt mere.

EIDT

Tænker lidt på hvis jeg skriver login brugernavn og password så når et er rigtig så skal der komme en box frem hvor man kan sig ok eller afvis, og hvis man bliver afvis så lukker man bare af igen!. og hvis man sig ok skal bare log ind. så den cookies kun f.eks være der i 2 dage. eller hvad tænker du ?. det er meget ret at høre flere idér omkring det :)

Indlæg senest redigeret d. 27.04.2013 11:50 af Bruger #17136
Jeg ved ikke hvorfor at du vil sætte en cookie for at forbedre sikkerheden? Ofte når man sætter en cookie er det for at gemme nogle informationer i et stykke tid, som så automatisk bruges på din side i det tidsrum. Måske er det et automatisk login af en bruger.

En cookie er jo en lille tekst fil der gemmes på klienten, og derfor hvis denne klient har besøg af en hacker, kan han læse de informationer fra denne cookie hvis det er det han vil, så sikkerhed er i mine øjne ikke det man bruger cookies til.

Jeg ved ikke hvorfor at du vil sætte en cookie for at forbedre sikkerheden? Ofte når man sætter en cookie er det for at gemme nogle informationer i et stykke tid, som så automatisk bruges på din side i det tidsrum. Måske er det et automatisk login af en bruger.

En cookie er jo en lille tekst fil der gemmes på klienten, og derfor hvis denne klient har besøg af en hacker, kan han læse de informationer fra denne cookie hvis det er det han vil, så sikkerhed er i mine øjne ikke det man bruger cookies til.

Nej okay, så er det nok at jeg skal droppe cookies og tak for du er med til at hjælp mig med de svar ! :)

t