SQL lokal database og nødvendig C# librarys

Tags:    sql database

Jeg har en lille med problem med min ikke programmeringcomputer. Jeg kan ikke få en lokal database til at virke på denne computer. Alt virker fint på den programmeringcomputer.
Derfor er jeg kommet til at tænke på, hvilke librarys som er nødvendig for at brugs en SQL database.

Den som jeg har problemer med

Har Windows 7 Ultimate 64 Bits med alle opdateringerne til Windows
Jeg har installeret .Net Framework Versionerne 4.0 med alle opdateringerne.

Mit program er skrevet i
64 Bits
Microsoft .Net Framework 2
C# fra Microsoft Visual Studie 2010
på en Windows 8 makisne.

Men selv om mit måske ikke skyldes manglende librarys ville jeg vide, hvilke librarys som er nødvendigt sådan at mit program "kan komme ud af huset"

Indlæg senest redigeret d. 21.04.2013 00:44 af Bruger #15118
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Zakarias,

Du skriver ikke noget om hvilken fejl du får? Smider dit program en fejl? Når du skriver lokal database bruger du så en sql embedded eller har du brugt SQL Express på din udvikler maskine?

Hej Martin

Jeg får SQL får fejlen error 26 - og jeg har google den og har læst at,
det skulle være en netværksfejl. Men databasen kører ikke som en netværksdatabase.

Jeg har dog installeret SQL Express Server på udviklingmaskinen.

Min database er skabt med koderne - (altså en dynamiske database)

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Min connectionString

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Jeg har ikke ret erfaring med SQL databaser som ikke lægger på en webserver. Hvad er forskællige på embedded og SQL Express Database

Indlæg senest redigeret d. 21.04.2013 16:19 af Bruger #15118
Hej igen,

En embedded database er typisk "indlejret" sammen med dit program. Det kan være at din database er lagt med som en enkelt fil (mdb mener jeg extensionen er).
Siden den skriver der er et netværks problem, så er mit gæt at du skal have installeret SQL Server express på den maskine hvor du vil køre dit program.

t