Forskelligt indhold på samme side?

Tags:    php

Hejsa.

Jeg sidder og er ved at lave min hjemmeside. På forsiden har jeg en masse "posts" som på en blog. Man kan så klikke sig ind på samtlige af disse og læse mere eller skrive en kommentar.

jeg tænker så bare at jo flere "posts" jeg laver jo flere sider skal jeg lave og det kan jo blive frygteligt mange sider til sidst. Jeg tænkte derfor på om det var muligt bare at have en enkelt siden foruden index og mine faste sider hvorfra man kan loade forskelligt indhold til og på den måde måske mindske mængden af data der skal loades og arkiveres på siden?

Er det til at forstå eller er jeg helt ved siden af? :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror du snakker om AJAX - Prøv at Google teknikken :)

Der er flere måder at gøre det på. Typisk vil man lave en side, som henter data fra en database, udfra et id som står i query-strengen. F.eks. blog.php?id=13

Der er en lidt ældre artikel her, som beskriver hvordan man laver et nyhedssystem med kommentarer.

jef har måske misforstået, men hvis du gemmer data fra dine posts, kan du jo have en enkelt side der f.eks. hed showpost.php som tog en query string som paramater til at søge i databasen efter den korrekte post, og herefter vise den.

Det kunne f.eks. fungerer på den måde at jeg giver det ID som dit indlæg har, i en query string så urlen f.eks. var example.com/showpost.php?postid=1

Jeg kunne så bruge dette til at hente det korrekte indlæg fra databasen.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

På den måde kan du have en side til at vise alle dine individuelle indlæg med.

EDIT
Var nok lidt langsom her :P

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2013 23:24 af Bruger #4487
Tror du har fat i noget Martin :) For så er det jo bare at have en tabel med Overskrift, Indhold og et billede hvis det er muligt?

Min næste tanke er så bare, hvad med mit kommentar system? Det er sat op med Disqus, men vil det så kunne virke hvis indholdet kommer ind på samme side eller kan jeg også poste koden for det system i en tabel på min SQL server?

t