hente file med .htaccess

Tags:    htaccess

Hej

Det er sådan at jeg har word fil og pdf file på siden men kun godt tænke mig at de bare kan hente dem unden at skulle ind i file og gem dem på sin computer.. og hvor du ønsker at ligge dem :) osv..

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

jeg kun godt tænke mig at url blive lidt mere pæn.

doc gider den godt at gem uden at man skal åben den osv.. men gør jeg det med pdf filen så kommer den bare frem og vise filen. jeg vil gerne give brugerne en mulighed for at gem den og brugerne få en flot URL.

Spørgsmål så skriver gerne :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tilføj .doc og .pdf i din .htaccess fil sådan her
Fold kodeboks ind/udKode 

og du kan ændre addressen sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

så din fil ender med at se sådan her ud
Fold kodeboks ind/udKode 

det er ikke testet.

Vil lige høre om den pågældende server har PHP kørrende på deb. I så fald har jeg et ret så godt PHP script du kan benytte. Det er dog ikke via .htaccess men det virker og i længden vil du nok også bedre kunne li mit script. Ville gerne sende det nu men sidder lige i en bil og har derfor ikke lige så nemt at give dig mit script nu men vender tilbage senere og sender det ind :-)

Det er du velkommen til og så vil jeg kig på det :)

Ok ja jeg beklager, jeg blev lige lidt optaget i går. Jeg har nu fundet scriptet frem. Jeg har det her under. Jeg bruger det til et site hvor jeg skal kunne gennemgå filer og så hente dem. Jeg har selv lavet det hele og du er fri til at benytte det, så længe min "created by" er intakt.

Jeg ved godt denne kun virker hvis du tilføjer den korekte sti til filen men jeg laver lige et tilpasset til dit eksempel.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Ok Jesper, lige inden jeg laver den tilpassede version til dig, så må jeg lige vide om det kun er de 2 nævnte filer man skal kunne hente eller om man også skal kunne hente andre filer/flere filer.

Det har lidt at gøre med hvordan jeg vil sætte det sammen, om det skal være til simpelt eller om det skal være til avanceret brug :)

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2013 18:39 af Bruger #17581
t