Ok ja jeg beklager, jeg blev lige lidt optaget i går. Jeg har nu fundet scriptet frem. Jeg har det her under. Jeg bruger det til et site hvor jeg skal kunne gennemgå filer og så hente dem. Jeg har selv lavet det hele og du er fri til at benytte det, så længe min "created by" er intakt.
Jeg ved godt denne kun virker hvis du tilføjer den korekte sti til filen men jeg laver lige et tilpasset til dit eksempel.
- <?php
-
- // Created by Søren Korsholm Kjeldsen@soerenkk.dk
-
- function downloadFile($file){
- $file_name = $file;
- $mime = 'application/force-download';
- header('Pragma: public'); // required
- header('Expires: 0'); // no cache
- header('Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0');
- header('Cache-Control: private',false);
- header('Content-Type: '.$mime);
- header('Content-Disposition: attachment; filename="'.basename($file_name).'"');
- header('Content-Transfer-Encoding: binary');
- header('Connection: close');
- readfile($file_name); // push it out
- exit();
- }
-
- $file = "files/".$_GET['file'];
-
- $ext = explode(".", $_GET['file']);
-
- $ext_ext = end($ext);
-
- $ext_ext_lower = strtolower($ext_ext);
-
-
- if (($ext_ext_lower == "php") OR ($ext_ext_lower == "php3") OR ($ext_ext_lower == "phtml"))
- {
- ?>
-
- <!DOCTYPE html>
- <html>
-
- <head>
-
- <meta charset="utf-8" />
-
- <title><?=$_SERVER['HTTP_HOST'];?></title>
-
- <link href="img/favicons.ico" rel="shortcut icon" />
-
- <link href="css/reset_css.css" type="text/css" rel="stylesheet" />
- <link href="css/style.css" type="text/css" rel="stylesheet" />
-
-
- <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>
- <script src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=&sensor=true" type="text/javascript"></script>
-
- </head>
- <body>
-
- <div>Heeeey, why do you try to download my .<?=$ext_ext_lower;?> files. Stay off from them please</div>
-
- </body>
- </html>
-
-
- <?php
- }
- else
- {
- downloadFile($file);
- }
-
-
-
- ?>
Ok Jesper, lige inden jeg laver den tilpassede version til dig, så må jeg lige vide om det kun er de 2 nævnte filer man skal kunne hente eller om man også skal kunne hente andre filer/flere filer.
Det har lidt at gøre med hvordan jeg vil sætte det sammen, om det skal være til simpelt eller om det skal være til avanceret brug
Indlæg senest redigeret d. 28.03.2013 18:39 af Bruger #17581