Hvordan laver man "fold ud" overskrift?

Tags:    sitecore

<< < 12 > >>
Hej alle sammen

Jeg er blevet kastet ud i at ligge et undervisningsprojekt jeg har udviklet ud på vores hjemmeside. Jeg ved derfor ingenting om hvordan man laver hjemmesider. Jeg laver hjemmesiden i sitecore, og så vidt jeg ved kan man kun bruge HTML i sitecore, og ikke noget java eller lignende. I sitecore behøver man jo ikke at rode så forfærdeligt meget med html koderne for at kunne sætte hjemmesiden op. Det er derfor lykkedes mig at sætte siden op, men jeg står dog med et problem.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at nogle af mine afsnit var "gemt". De afsnit der skal gemmes er ikke så relevante at læse, men man skal have lov til at læse dem, hvis man er interesseret. Jeg kunne sagtens bare linke til en anden side, hvor man så kan læse det, men det synes jeg ikke er helt optimalt. Jeg vil gerne have at man klikker på overskriften, hvorefter siden bliver udvidet og teksten fremkommer. Er dette på nogen måde muligt at lave?

Mvh. Katja
Den frustrerede projektudvikler

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Katja

Det du beskriver, lyder som en løsning lavet med AJAX, hvor man kan klikke på en overskrift - eller muligvis et kort uddrag af teksten - hvorefter "boksen" udvider sig og hele indholdet vises.

Teknisk er det relativt simpelt at lave, men det du er ude efter er vel om dette er en eksisterende funktion i sitecore, eller noget som evt. findes/kan laves som plugin hertil.

Jeg har ikke selv kendskab til sitecore, men prøv at søge lidt omkring på expandable content. Det findes allerede som eksisterende jQuery plugins, så måske en løsning kan findes på denne måde.

mvh. Kristian

Hej Kristian

Det behøver bestemt ikke at være en indbygget funktion i sitecore, for det tror jeg slet ikke findes. Man kan faktisk ikke super meget i sitecore.
Jeg vil da lige prøve at søge lidt rundt på det du skriver.

Der er ingen grund til at bruge AJAX her. Du trækker alt det data ind på siden men har det skjult fra starten af.

Når man så klikker på overskriften laver du slide eller lign. på indholdet.

Pseudo kode (afhænger af: jquery 1.7+):

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2013 12:12 af Bruger #15754
Der er ingen grund til at bruge AJAX her. Du trækker alt det data ind på siden men har det skjult fra starten af.

Det kommer nu kraftigt an på mængden og kompleksiteten af dataen. AJAX er netop en fornuftig løsning, hvis mængden af den skjulte data er stor. Hvorfor loade en hulens masse data ind og skjule det, blot for at kunne vise det i tilfælde af at det skulle blive relevant? Det er en langt bedre strategi at loade tingene "as needed", hvilket også vil booste din performance.

Det er som sådan lige meget, jeg tager det i mig igen - at bruge AJAX kommer helt an på projektet og er ikke noget vi som sådan kan vurdere med det information vi har på nurværende tidspunkt.

Puha.. Jeg kan ikke helt følge med her. Jeg ved ikke engang hvad AJAX er.. Men det lyder til at i har brug for noget mere info, for at kunne vide hvad der er relevant. Det vi snakker om er ca. 20 linjers tekst og et relativt stort billede. Jeg håber det hjælper, så i bedre kan hjælpe.

Kig på det her Katja http://jqueryui.com/tabs/#ajax
Det bruger ajax til at loade tingene ind i tabs.

Hej Anders

Hvad er det du vil vise mig med det link? Hvordan ajax er, eller tabs? Det er i hvert fald ikke sådan jeg havde tænkt mig at det skulle se ud. Jeg ville egentlig gerne have at det fungerer ligesom jan har lavet det med koderne, så de kommer frem ved tryk, self. bare uden hele boksen osv.

Hej Kristian

Det behøver bestemt ikke at være en indbygget funktion i sitecore, for det tror jeg slet ikke findes. Man kan faktisk ikke super meget i sitecore.
Jeg vil da lige prøve at søge lidt rundt på det du skriver.

bobob, det ved jeg nu ikke, danmarks største CMS.. Det du ønsker skal du have fat i en udvikler for at lave, du kan ikke løse det gennem en richtext editor på en content node.

Rent praktisk skal du have beriget den template du benytter med de nødvendige felter, herefter skal det præsenteres i xslt filerne, hvorfra man kan smide noget JavaScript på.

EDIT: du får ikke lov at smide JS i editoren, med mindre du ændrer i richtexteditoren i core databasen, skift til core db, vha desktopmode, nede ved søgningen i højre hjørne, skifter du database.

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2013 14:40 af Bruger #5789
Men er hun ikke udvikleren på projektet?
Den frustrerede projektudvikler

<< < 12 > >>
t