Vis med det samme

Tags:    php mysql

<< < 12 > >>
Fejl ordnet.

Indlæg senest redigeret d. 01.03.2013 10:36 af Bruger #17534
14 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil foreslå dig at kigge på jquery :)

Jeg har ikke tænkt mig at smutte over i et andet system end php :)
Skal kun have hjælp til den sidste ting, med at man ikke skal trykke F5 for at se tråden (:

Det er ikke som sådan et andet system. Men hvis du kigger på AJAX i Jquery vil du have mulighed for at udføre handlinger asynkront, og dermed få vist indlæggene uden at man skal refreshe browseren :)

Jeg er desværre ikke så meget inde i Jquery /;
Så medmindre en kan hjælpe lidt uddybende - ja... Så... har jeg nok brug for noget andet :p hehe.

Efter at du har oprettet tråden kan du vel bare finde det højeste forum id, lavet af den bruger som har oprettet tråden.

Jeg tror også du kan bruge noget der kaldes "polling", men dét ved jeg ikke så meget om, så dér må du nok Google. Men igen, jeg er ikke sikker på dét område :)

Anders Søgaard:

Problemet er jo, at jeg ikke forstår hvorfor den IKKE henter det med det samme :) Så uddybelse søges ;)

Jeg tænker om det kan have noget med denne her at gøre:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 28.02.2013 11:02 af Bruger #17534
Efter du har lavet din mysql insert. Så kan du jo gøre noget ala "SELECT * FROM forum WHERE forfatter = '$brugerID' ORDER BY ID DESC"

Ved ikke lige om det skal være DESC eller ASC for at få det højeste id.

Der efter kan du jo linke til der i din header("location: Comment/forum.php?id=" . $id . "");

Virker desværre ikke :(

Ved heller ikke om min header() er korrekt skrevet.
Men jo den metode jeg har skrevet virket altså.

Efter du har sat den nye tråd inde i databasen, søger du i databasen efter det nyeste ID skrevet af den bruger som man er logget ind med.
Trækker det id ud og bruger header() til at videre sende med.

<< < 12 > >>
t