<body onload="opdater()"> til div?

Tags:    php javascript

Kan man ikke ændre <body onload="opdater()"> om til eks <div ?

Hvis jeg gør sådan her: <div onload="opdater()"><div id="misset">indhold</div></div>

Sker der intet.

Med
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Kan simpelthen ikke finde en ajax reload/reflesh der virker til det jeg er i gang med.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er det du gerne vil have der sker?

For onload bliver kørt når dokumentet bliver kørt ;)

Hm, ja ok. Jeg vil jo gerne have den reloader siden. Gerne i <div>, så det er <div>reflesh/reload - hent nye beskeder i select</div> og intet udenom. hvis muligt.

Problemet er jeg kører chatten i en ajax-tabs.
Som gør jeg ikke rigtig kan finde ud af og få den til at ramme rumID.

Har lige opdateret mit sidste svar i tråden

Hvor min kode er rettet, og mangler derfor hjælp til en reflesh af beskeder.

Har lige fixed en hurtig video af chatten. Så jeg håber i kan se hvad jeg mener med fejl.

YouTube

Indlæg senest redigeret d. 25.02.2013 22:37 af Bruger #17475
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvordan dit site fungerer i første omgang, måske et link til en liveversion ville være en god idé at give os.

Når jeg tidligere har lavet små chats har jeg brugt jQuery .load() og ikke innerhtml.

Her et hurtigt eksempel på hvordan det evt. kunne gøres med jQuery:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Noget i den stil, skriv endelig hvis du har spørgsmål. :-)

Indlæg senest redigeret d. 26.02.2013 01:04 af Bruger #8884
Chatten er i en fil lige nu. som hedder E-Brugere/Chat/index

Men jeg ved ikke hvordan du vil rette var rumID = 1; til at finde det rumID istedet for 1.

For igen, er det kun Lobby der bliver blank. Men intet nyt i de andre.

Jeg tror du umiddelbart skal droppe ideen om selv, at lave en chat. Det virker en tand for komplekst til hvad du kan finde ud af. Du kan jo ikke engang rigtigt forklare de problematikker du løber ind i, så vi andre har rigtigt svært ved, at hjælpe dig.

Jeg syntes du skal lave noget andet, start med noget mere simpelt først, f.eks. en simpel blog eller anden form for hjemmeside. For den der chat det bliver en lang og hård første gangs fødsel.

t