Kommentar system til nyhed

Tags:    php

Hej udviklere.

Jeg sidder med et mindre projekt jeg er igang med at lave.
- Jeg har tænkt mig at lave et kommentar system til nyheder jeg laver.

Det skal fungere således at hvis folk går ind til en nyheds som ligger på en side som hedder index.php?id=1
Så skal de kommentar folk skriver, passe til kun den id, hvorimod hvis jeg har nyhed 2 som ligger i index.php?id=2
så skal de kommentar til den id passe dertil, og ikke være i den første.

Jeg har ikke kodet noget endnu, for er lidt blank om hvordan jeg lige får lavet det, jeg ved udmærket hvordan man opretter en form, som skal sættes ind i databasen, men hvordan den lige kommer til at passe til nyhedens id, der er jeg gået i stå.

Håber en eller anden kan hjælpe mig her.
- evt. tutorial eller vejledning til en start.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du gemmer formentlig dine data i en database (MySQL f.eks.)

Her kan du lave en relation fra din kommentar tabel, til din nyheds tabel, ved at gemme nyhedens unikke ID som reference

Eksempel
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Så kan du hente alle kommentarer til en speciel nyhed med følgende statement (eksemplet henter kommentarer til nyheden med ID 1)

Når du skal indsætte en kommentar kan du benytte følgende statement (eksemplet indsætter til nyhed med id 1)

Håber at det kunne hjælpe dig i gang.

Hey,
Hver nyhed har vel en unik id af en eller anden art i din db.
Så er det bare og have hver kommentar tilknyttet en nyhed, ved at tilføje det id i kommetaren i db .
Og med php vælger du så alle med det id til at udskrive i din nyhed.

Det er en måde at gøre det på.

Mvh Alex

Hey,
Hver nyhed har vel en unik id af en eller anden art i din db.
Så er det bare og have hver kommentar tilknyttet en nyhed, ved at tilføje det id i kommetaren i db .
Og med php vælger du så alle med det id til at udskrive i din nyhed.

Det er en måde at gøre det på.

Mvh Alex

Er det noget du lige kan lave en kode eller noget over, for hver kommentar skal jo også have sig en id.(:

Hej Kasper, jeg så lige din tråd, og tænkte jeg kunne give en hånd.
For at du kan lave dit system, bliver du nødt til at have to tabeller med data. En til selve nyhederne, og en til kommentarene.

Jeg har givet det et forsøg og bikset noget kode sammen, har ikke selv testet det endnu, men jeg tror det virker, ligesåvel som der kan være fejl i det :P.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det skal lige siges, at den her stump kode langt fra er sikker, og du bør selv sørge for at der bliver tilført nogle flere ting, som at man skal være logget ind for at skrive en kommentar, eller man skal svare på et sikkerheds-spørgsmål.

Men jeg håber du kan bruge det til noget, ellers må du jo skrive igen :)

Indlæg senest redigeret d. 23.02.2013 13:36 af Bruger #16605
Tak for dit hurtige svar.
- jeg prøver lige at teste det igennem, og ja, hvis der er fejl, er det vel bare at tjekke koden igennem (:
- Vil også gerne have det lidt sådan, at andre kan give et svar, til den kommentar som er skrevet, hvis du kan følge mig.(:

Nu har jeg lavet en del, jeg får nu kommentar til de nyheder, men når jeg skriver i min form, og den skal smide det ind i databasen, til den id min nyhed har, så opretter den ikke kommentaren.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hva mangler jeg for at jeg kan udfylde formen, og den så smider teksten ind i databasen, med den id som passer til den nyhed den er hos. ?

Jeg vil derudover meget gerne have en funktion, som gør, at folk kan smide et svar til en kommentar.
- Det er så noget jeg vil kigge på bagefter.

får du nogen fejlbeskeder?

Nope, når trykker submit "opret", sker der intet, heller ikk i databasen.

Nope, når trykker submit "opret", sker der intet, heller ikk i databasen.

har du slået visning af fejlbeskeder til ??
kig på http://php.net/manual/en/function.error-reporting.php

t