"Penge system"

Tags:    php mysql

<< < 12 > >>
Jeg har lovet at hjælpe en med en RPG side, hvor nogle ting skal være automastiske. Èn af de ting der gerne skal være automatiske, er når folk "køber/sælger". Det vil sige at personen starter med et beløb, og herefter kan det ændre sig alt efter hvor meget personen køber/sælger/månedelig løn osv.

Nogle forslag til artikler og lign. :)?

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dan:
Jo tak (:

Jesper:
Det ved jeg altså godt ^^, Jeg er ved at uddanne mig multimediedesigner og har aldrig været typen der bare kopirer tingene af. Så ;) Dum er jeg nu ikke (;

Jeg leder som sagt bare efter nogle artikler, der kan hjælpe mig lidt mere på vej, end bare en masse koder (: Jeg har ikke arbejdet SÅ længe i php'en - ca. 1 års tid, så der er stadig en masse at lære, derfor kan artikler jo være ret relevante - for også lige at få en følelse af "her skal tingene være." og "sådan skal det fungere" :) Selv har jeg både lavet kommentar system & gæstebog, samt php forum der fungerede fint i html :)

PHP.net

Der har du alt hvad der er værd at vide om PHP ;p

Kig på de enkelte funktioner, og tjek kommentarerne, der er ofte en masse eksempler på hvordan man kan bruge funktionerne.

Jeg kan ikke se hvad det svære i det skal være?
Altså i skal have etableret nogle regler for hvonår en bruger får penge.
Er det på grund af størrelse? Level? Bygninger? Bonus'er (hvis du køber en ting får du xx i bonus for det)?
Så er det vel bare at implementere disse regler?

Du kan have timelige kørsler der opdaterer systemet inde bagved, men så længe du har logs på hvad der er grundlag for det så er det nemt at lave en beregning der viser hvad du skal have tjent nu.
Så hvis du har timelige beregninger der opdaterer databasen, så kan du selv beregne hvad de skal have fået nu - hver gang en bruger kommer ind på systemet så det er opdateret til det nuværende, og når du har lavet denne beregning ved du også hvad deres formue vokser med per sekundt og kan levere dette til et javascript som viser det uden at være opdateret i databasen.
Hver gang brugeren laver noget og kommer ind på din side (kan være de laver et køb, logger ind, ser noget på siden) så kan du lave en beregning for hvad de skal have oveni grundbeløbet, og hvis de laver noget som påvirker din beregning opdaterer du blot databasen og laver ny beregning.

Altså hvis du ved at x bygning giver 50 moneter i timen og y bygning giver 74 moneter i timen og de har dem så laver du et timestamp på sidste beregning som er skrevet til databasen. Derefter er det nemt at beregne hvad de skal have per time og opdatere til det nuværende tidspunkt (tidspunkt nu minus sidst opdateret tidspunkt = minutter + sekunder siden => til beregning for hvor mange moneter de skal have).

Tror at du har misforstået det lidt :)
Det er i hvert fald ikke 100% sådan at det skal fungere :)

Men har næsten fundet ud af noget lign ;) så tråd "lukkes" bare herfra.

<< < 12 > >>
t