"Penge system"

Tags:    php mysql

<< < 12 > >>
Jeg har lovet at hjælpe en med en RPG side, hvor nogle ting skal være automastiske. Èn af de ting der gerne skal være automatiske, er når folk "køber/sælger". Det vil sige at personen starter med et beløb, og herefter kan det ændre sig alt efter hvor meget personen køber/sælger/månedelig løn osv.

Nogle forslag til artikler og lign. :)?

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Siden det er en RPG-side og overskriften lyder "Penge system" så tror jeg det er fiktive penge.

Det du leder efter, er sådan set bare at få en grundforståelse for PHP og MySQL generelt. Så ville du nemt selv kunne lave dette pengesystem, da det sådan set ikke er mere end nogle små scripts og en database. Selv kender jeg ikke en desideret tutorial til lige netop, at lave sådan et system som du efterlyser, men jeg ved at phpacademy er en rigtig god måde at lære php på.

Du kan finde dem her: youtube.com/user/phpacademy
Og så har de en rigtig god begynder guide til php her: http://www.youtube.com/course?list=EC960338B143E7F889

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du allerede kender til php, men ellers ville det være en super god ide at lære det, og derudover er det faktisk et super nemt sprog. Held og lykke, du må meget gerne skrive mig en mail, hvis du skal have hjælp med noget, ikke fordi jeg kan garantere, at jeg svarer :)!

Indlæg senest redigeret d. 20.02.2013 13:33 af Bruger #16605
Hvis du beskriver problemet lidt mere, vil det være vi kunne hjælpe mere, lige nu syntes jeg ikke det giver så meget mening. Snakker vi decideret salg med alt hvad det indebærer ( dankort osv. ? ) eller er det mere sådan med fiktiv valuta ?

Idéen fungere ikke, sådan fungere et åben marked ikke. Men den er spændende så nogle ville tjene for hver ny konto. Hvad sprog havde du tænkt at bruge?
T@m

Dan:
Det er fiktive penge, som der står "RPG" = Role Play Game d; Det troede jeg så alle vidste, men ja sorry :p

Tam:
- Hvad mener du med at idén ikke fungere :s? Den fungere da på rigtig mange sider.

Emil:
Tak :) Jeg vil lige prøve at tjekke det ud. Jeg har en grundlæggende forståelse for PHP, og det er også derfor jeg har tilbudt at lave den for hende d; Men det kræver selvfølgelig, at man lige kan finde ud af hvordan/hvorledes.

Hej sassy, hvis du mener spil ligesom ogame, travian, og alle de spil hvor man har en landsby eller noget ligne og får en timelig indkomst osv. Så er det ikke bare lige sådan at gøre desværre, der skal være meget viden bag fundamentet i den ide :-)

Men ja som Emil Jacobsen siger, er det grundlæggende php og mysql det du spørger om :-) det er bare at give brugeren et beløb og så via mysql "update" hvis han trykker på den knap hvor han køber eller hvad brugeren nu gør. Synes du burde læse nogen tutorials om det :-)

Mvh jesper

Jesper:
- Jeg mangler jo nogle forslag til hvor jeg kan læse nogle tutorials om det (: Det er jo netop det jeg søger. Som jeg skriver "artikler" og lign. (:

Men det er ikke noget med en TIMELIG indkomst :)

Sassy:

Det sted jeg lærte PHP i tidernes morgen var
http://www.w3schools.com/php/default.asp
http://www.tizag.com/phpT/

Nogen rigtige gode steder efter min mening :-)! og nemt forståeligt!

Jesper:
- Tak, jeg har tjekket w3schools.com og læst alt hvad de havde at byde (: Men vil da også lige tjekke den anden ud. Men mangler måske stadig noget, der kan hjælper mig lidt af sted med "pengesystemet".

Der findes ikke en .... "Sådan laver du en pengesystem"-tutorial. Men du kan læse generelt om hvordan du bruger OOP, relationelle databaseer, cron, javascript, herunder også Ajax og json. Der ud over skal du nok også kigge lidt på noget sikkerhed, bland andet beskyttelse imod sql injections og xss. Men hvis brugere skal uploade filer er du nok også nødtil, at kigge på mimetype spoofing.

Det hele ville selvfølgelig være lidt hurtigere og nemmere hvis du tog udgangspunkt i en framework evt. Af typen MVC eller MVVM.

Men det er jo selvfølgelig kun hvis du har lyst til, at lave det bare nogenlunde ordentligt.

Sassy: HUSK EN VIGTIG TING! det er ikke bare at læse og kopier, det er at læse og øve sig ved siden af :-) du kan ikke bare læse en kode og så tro den er i hovedet :-) prøv dig frem af, og imens du lærer for guds skyld lad være med at kopier ting! Skriv dem af :-)!

<< < 12 > >>
t