Hej udviklere
Jeg har i langtid rendt rundt med idéen om at lære at programmere. Hver eneste gang jeg har prøvet er det dog endt galt. Jeg går i stå efter de første par artikler. Jeg har tidligere forsøgt og lært det basale i HTML, Wiring (i forbindelse med lidt leg med en Arduino) og java (Lavede de første kurser hos Codecademy).
Mit egentlige spørgsmål er blot hvordan man kommer igang med at programmere. Jeg er mest interesseret i at programmere programmer og ikke websites. Cocoa kunne være en mulighed da jeg er Mac og iPhone tilhænger.
Det næst skal det siges at jeg pt er studerende (Ikke en IT-uddannelse). Derfor er det hele på hobbybasis. Er det muligt at lave noget ordentligt software uden at bruge et fuldtidsjob på det?
Takker for hjælpen!
- Kasper
Jeg er pladask faldet for LiveCode some er på vej til at komme under GPL3 Licens i kraft af en Kickstarter.
Det er et ret interessant miljø, så interessant at jeg selv har valgt at blive "pledger"
Jeg har selv uden forhåndskendskab til miljøet fået lavet basis for en grafisk applikation til genoptræning for hjerneskadede, applikationen har funktionalitet såsom flytbare knapper, colission detection, timing af div. events, optælling af points / svar og jeg er ved at samle al informationen under gameplay i rapporter der kan benyttes af læger/genoptrænings personale til at følge patienterne. Synes selv at det er ret interessant at man på mindre end 3 uger og med kun fra nogle minutter til et par timers leg og kun en del af dagene kan komme så langt uden at kende miljøet på forhånd.
Miljøet giver mulighed for at skrive sin kode blot en gang og så deploye til en række forskellige platforme både desktop såvel som mobil, det være sig Linux, Mac, Windows iOs, Android.
Det er ikke kun mig der har fundet Kickstarteren interessant bloggeren Cory Doctorow som er journalist, science fiction forfatter og er co-editor af webloggen Boing Boing. Steve Wozniak computer engineer og programmør samt medstifter af Apple og tidligere leder af spiludvikling hos Disney Interactive Alex Seropian finder det støtteværdigt og sidstnævnte planlægger at basere sit nyeste spil fra eget "hus" på LiveCode.
Du kan se mere her:
LiveCodeDer er links til RunRev's hjemmeside hvor du kan hente en 60 dages prøvekopi og om ikke så lang tid såfremt de får success med deres Kickstarter en community version som man efterfølgende selv både kan bruge og være med til at videreudvikle.
Mine egne eksperimenter - Fristil agtigt og ikke særligt pænt en pærevælling af me we you - en spontan POC om det kunne lade sig gøre ligger her
http://einarpetersen.com/doku.php?id=livecodeexperiment Der kommer en pænere version, med oprensede remarks, grammatik mm. og forhåbentlig ordentlig objekt orienteret og optimeret opdeling. But all in good time
Med venlig hilsen
Einar Petersen
P.S.
Så er dette her faktisk en rigtig god bog
http://books.google.dk/books/about/The_Pragmatic_Programmer.html?id=5wBQEp6ruIAC&redir_esc=yVælg vis denne bog for at læse indholdet
Indlæg senest redigeret d. 25.02.2013 00:23 af Bruger #17550