Php forum

Tags:    php mysql

<< < 12 > >>
Problem løst

Indlæg senest redigeret d. 17.04.2013 09:45 af Bruger #17534
18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ronny Jørn Olsen:
Beklager at sige det, men du mistede mig fuldkommen der (x Det hjalp mig ikke rigtig med mit problem. Desværre. Det er som sagt noget med min content :D

Og jeg har set på forskellen include og require, men... Jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jeg har virkelig prøvet alt :s

prøv at ændre dette
Fold kodeboks ind/udKode 

til
Fold kodeboks ind/udKode 

hvilke fejl bliver der udskrevet ??

nb: hvor har du din code til forum fra ??, den er dybt forældet,
<center>, font, osv, dette laves med CSS
<center> er forældet i html4, og ikke understøttet i html5

nbb: dette bør ligge i en extern fil der includeres, for art lette vedligeholdelsen, når man skifter server (test tll production)
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu er dette ikke direkte relateret til problemstillingen, men:

Er der nogen bestemt grund til at du ikke installerer Wordpress?
Hvad er årsagen til at du vil have et forum? Har du mange brugere?

Til Wordpress kan installereres bbPress, samt andre goodies. Du kan også finde en færdig skabelon, eller lave din egen ud fra de mange der allerede findes. Som multimediedesigner må det være lidt sjovere, end at skulle kode et helt forum fra bunden. Eller hvordan? :)

Ronny:
- jeg aner slet ikke hvor koden skal smides ind hende, som skrevet øverst, hvor jeg beskriver problemet - fandt jeg blot ud af at det måtte være noget i den stil jeg skulle bruge :) Så lidt mere hjælp ville helt klart være dejligt.
ps. Jeg ved det godt ang. Css - hvis du tjekker min side ud: Www.xSassy.Dk vil du jo kunne se meget forskel på det også mit forum :) Det eneste jeg dog vil lige nu, er at få mit forum til at virke som jeg gerne vil have det - derefter skal den styles op for ny! :) Så det der behøver du slet ikke at fortælle mig :p Mit forum er over 3-4 år gammel, så.. Der skal ske lidt nyt, men første step: Få det til at virke ;)

Michael:
1. Wordpress? Seriøst. Ej sorry. Jeg er bare ikke fan af det. Jeg er selv ret glad for at lave designs og vil gerne udvikle mig indenfor det. Desuden er min side jo ikke kun en blog, men blandet af foto osv.
Derudover er jeg jo ved at uddanne mig som multimediedesigner, og synes at det ville være ret pinligt at bruge Wordpress.

2. Jeg elsker at lave ting selv, og prøver nu med et forum der skal ind på min RPG side :) Men generelt vil jeg bare gerne lære mere og udvikle mig indenfor php, så det er også lidt derfor. Desuden er det da meget fedt at kunne kode fra bunden, hvilket jeg synes høre til em multimediedesigner :D

Forummet er jo også lavet, det er ikke mit problem - for det virker som sagt fint i ren html, problemet sker når jeg vil have den til at include i content :( Så det er jo bare en lille fejl, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gribe den an (: Det er faktisk det ENESTE jeg mangler, så at starte på en hel ny - vil nok bare smække mig tilbage i min problemstilling :p

Indlæg senest redigeret d. 16.02.2013 11:42 af Bruger #17534
Blot til info. Wordpress er et af verdens mest brugt systemer til både blog og CMS. http://w3techs.com/ Det er mere brugervenligt end meget andet skrammel du finder på markedet, og alle kan finde ud af at bruge det, både udviklere og deres kunder - altså dem der betaler din kommende løn ;).

At du er glad for at lave designs har jo ikke noget at gøre med brugen af Wordpress. Wordpress er et system hvor du lægger dit ønskede design ned over. Når du nævner at du vil udvikle dig indenfor at lave designs. Er det så selv arbejdet i photoshop, konvertere en photoshopfil til HTML eller rent faktisk det at udvikle dem til funktionsdygtige hjemmesider? Er det sidstenævnte kan jeg måske forstå din holdning til ikke at bruge wordpress, ellers kan jeg satme ikke. :)

Michael:
- Ja, jeg ved godt at wordpress er bedre end de andre systemer du kan installere, men... Det er stadig bare ikke min stil :) Jeg har hørt, at man via. wordpress ikke kan tilpasse et design som man vil - altså der er for store retningslinjer.

Jeg laver selvfølgelig nogle ting i photoshop eller illustrator, alt efter hvad billedet eller lign. skal gøre. Min header på nuværende hjemmeside er f.eks. lavet i photoshop :) Men ellers er det at udvikle dem til funktionsdygtige hjemmesider :)

Michael:
Jeg har hørt, at man via. wordpress ikke kan tilpasse et design som man vil - altså der er for store retningslinjer.

Og det er selvfølgelig noget pladder! :)

Her er hvordan Wordpress kan se ud:
http://themeforest.net/popular_item/by_category?category=wordpress
http://www.elegantthemes.com/
http://www.mojo-themes.com/categories/wordpress/

Her er kan du se antallet af plugins:
http://wordpress.org/extend/plugins/

Men om du bruger Wordpress, skal jeg ikke bestemme. Det er bare forkert at forkaste Wordpress pga. rygter. At det ikke er din stil, kan ikke bruges til noget, du skal nemlig tilpasse dig markedet for at du kan tjene din løn.

Michael:
- Mmh. Tjekker lige de links når jeg har tid, skal snart ud til hesten og hunden vil også gerne lige have en gåtur :) Men skal nok tjekke det op.

Nu snakker jeg hellere ikke om markedet. Hvis én bad mig om at bruge wordpress, ville jeg selvfølgelig tilpasse mig til det, men til min egen hjemmeside, ville jeg aldrig bruge det :)

<< < 12 > >>
t