CSS og <form> Value - Hjælp

Tags:    webdesign

Hej alle.

Jeg er igang med at kode mit tema op til et cms, men er dog kommet lidt i stå.

I min login der står der f.eks Username i feltet og ***** i password feltet, for at indikere at der skal man logge ind.

Jeg ønsker så at have lidt margin på Username og *****, så det ikke står på klods af venstre side. Har prøvet mig lidt frem men uden held :(

Er der en måde at gøre dette? Har ved viljre prøvet med   men det hjælper jo ikke noget i password feltet da der bare vil komme * istedet for et mellem.

I kan evt. også se det her

Min form

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Håber at der er nogen der kan give mig et lille fif om hvad søren jeg skal gøre. På forhånd tak :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Undskyld for stavefejl osv - Man er vel lidt træt på denne tid af natten :p

Du kan jo bare lave en div rundt om som har borderen på, og dit tekstfelt indeni vil derfor kunne have lidt margen så det ikke står lige op og ned af din kant.
Men mener også sagtens du kan sætte margin og padding på dine inputfelter.

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Derudover så overvej at gøre dem lige en lille smule højere så de passer i højden med din knap "GO", og eventuelt hav en onfocus på der sætter din border til en hvid tyk (2px) ligesom din knap har. Hvis du gør dette så husk at hvis din border ændrer sig og din tekstboks ikke skal "danse" når du hover så skal du tænke over at hvis din border udvider sig, så skal din padding/margin tilsvarende dale da den ellers vil skifte position.

Indlæg senest redigeret d. 14.02.2013 13:47 af Bruger #17215
Jo tak :) Vil prøve det ad.

Omkring med at mine inputs er mindre end GO/login knappen er med vilje, da jeg synes at den skal være 2px større i højde end input felterne :)

Hvis jeg forstår dig korrekt, vil du have at teksten inde i input felterne ikke er helt ude ved kanten.

Det kan ikke løses med margin, men derimod med padding:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Har du iøvrigt overvejet at bruge den nye placeholder attribut i stedet for onfocus? onfocus kan man altid kode som fallback til de browsere der er for gamle til at understøtte placeholder attributten.

Eksempel:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Så står der username i tekstfeltet og password i passwordfeltet indtil din bruger indtaster noget. :-)

Mvh. Andreas Voss

t