Hej
Jeg er blevet færdig med en uddannelse. men mine venner har spurgt mig om jeg ville lave en quiz til dem og mig. det er sådan at jeg har fået lavet quizzen
- <form action="#" method="post" id="quiz">
- <ol>
- <li>
- <h4>Hvorfor nogle af dem her skal du ikke i Hjerte-Lunge-Redning</h4>
- <div>
- <input type="radio" name="question-1-answers" id="question-1-answers-A" value="A" />
- <label for="question-1-answers-A">A) Råb på hjælp </label>
- </div>
- <div>
- <input type="radio" name="question-1-answers" id="question-1-answers-B" value="B" />
- <label for="question-1-answers-B">B) Ring 1-1-2</label>
- </div>
- <div>
- <input type="radio" name="question-1-answers" id="question-1-answers-C" value="C" />
- <label for="question-1-answers-C">C) Vent på Lægevogn</label>
- </div>
- <div>
- <input type="radio" name="question-1-answers" id="question-1-answers-D" value="D" />
- <label for="question-1-answers-D">D) Se-Føl-Lyt</label>
- </div>
- </li>
- <li>
- <h4>Hvorfor en af dem er forkert?</h4>
- <div>
- <input type="radio" name="question-2-answers" id="question-2-answers-A" value="A" />
- <label for="question-1-answers-A">A) Voksne 100-120 </label>
- </div>
- <div>
- <input type="radio" name="question-2-answers" id="question-2-answers-B" value="B" />
- <label for="question-1-answers-B">B) Voksne 90-100</label>
- </div>
- <div>
- <input type="radio" name="question-2-answers" id="question-2-answers-C" value="C" />
- <label for="question-1-answers-C">C) Voksne 60-80</label>
- </div>
- </li>
- </ol>
- <input type="submit" value="Ok send!" name="ok">
- </form>
så har jeg bygget noget php til så man få af vide hvor mange rigtig man har fået
- <?php
- if(isset($_POST["ok"]))
- {
- $answer1 = $_POST["question-1-answers"];
- $answer2 = $_POST["question-2-answers"];
-
- $totalCorrect = 0;
-
- if($answer1 == "C")
- {
- $totalCorrect++;
- }
- if($answer2 == "C")
- {
- $totalCorrect++;
- }
- if($totalCorrect >= 2)
- {
- echo "<div id='results'>$totalCorrect Point.. Juuuubbiii!.. Gør det lige igen!!</div>";
- }
- else
- {
- echo "<div id='error'>$totalCorrect Point. Dog have du nogle fejl, Du har $totalCorrect rigtig.</div>";
- }
- }
- ?>
Det jeg godt kunne tænke mig af få bygget det er et lille point system.
Sådan eksempelvis:
Vi siger at Jesper er helt ny og er ikke blevet oprettet i databasen. så onsdag morgen skal han have nogle point eksempelvis får han 1 point ud af 2. så skal den ligge det ind i databasen. onsdag eftermiddag får han 2 point, så skal den helt klart opdater til de 2 point han har fået. så onsdag aften prøver han lige igen end eksamen. så får han kun 1 point ud af 2 så skal den ikke opdater hans point til det.
Hvordan kan jeg eksempelvis bygge sådan et system.