scroll i listbox?

Tags:    visual-basic

Jeg har en listbox hvor jeg har lavet en søge-funktion til. søge-funktionen finder og markere det som man søger efter. Jeg markere sådan:

minlist.SetFocus
minlist.SelectedItem = minlist.ListItems(i)

men hvis der er mange felter i min liste kan man ikke se det Selectede Item. Så jeg vil gerne have den til at scrolle ned til det Selectede Item. Hvordan gør jeg det?

Mvh Michael Clausen

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu skriver du LISTBOX..Så regner jeg med at det er en LISTBOX og ikke en LISTVIEW ?

Hvis det er en listbox, er det så're simpelt :

listbox.listindex = x ' hvor x er det index der skal vises !

Glem alt om SETFOCUS !!

Hvis det er en ListView, ser koden således ud :

ListView1.ListItems(x).Selected = True
ListView1.ListItems(x).EnsureVisible

/Duplex

Jeg har en listbox hvor jeg har lavet en søge-funktion til. søge-funktionen finder og markere det som man søger efter. Jeg markere sådan:

minlist.SetFocus

men hvis der er mange felter i min liste kan man ikke se det Selectede Item. Så jeg vil gerne have den til at scrolle ned til det Selectede Item. Hvordan gør jeg det?

Mvh Michael Clausen

Du skal simplethen bare bruge minlist.SelectedItem.EnsureVisible -- det vil sætte focus på det valgte element i din liste.

Software is here and now but rock and roll is forever.

minlist.SetFocus

Mvh Michael Clausen

Hey Michael prøv at sende koden til mig: ALP_ALP@MSN.COM og så skal jeg se på det...
Eller prøv at skrive sådan:
minlist.SetFocus
Minlist.setfocus.selectedItem

Dette extra kode er sikkert helt forkert, men send koden...

www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site

> Hey Michael prøv at sende koden til mig

Det er en kæmpe fil, så jeg vil ikke sende den til dig. Hvis du ikke kan fortælle mig hvordan jeg gør, så lad vær med at svar!

andre der ved hvordan man gør?

Mvh Michael

> Hey Michael prøv at sende koden til mig

Det er en kæmpe fil, så jeg vil ikke sende den til dig. Hvis du ikke kan fortælle mig hvordan jeg gør, så lad vær med at svar!

andre der ved hvordan man gør?

Mvh Michael

Kun den del der styrer listboxen! Fordi det stykke kode du skriver har ikke en skid at gøre med Visual Basic medmindre du selv har lavet objekterne!! (Etc. DIM Selecteditems)

www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site

t