Notice: Undefined index:

Tags:    php mysql

Jeg har lavet en form i html samt kodet med php, når siden indlæses får jeg følgende 3 fejl(når submit er trykket forsvinder mine fejl??:
SCREAM: Error suppression ignored for
( ! ) Notice: Undefined index: kundetype in C:\wamp\www\jo\hotel\hotelkunder.php on line 58
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0027 272400 {main}( ) ..\hotelkunder.php:0

( ! ) SCREAM: Error suppression ignored for
( ! ) Notice: Undefined index: JO_kontakt in C:\wamp\www\jo\hotel\hotelkunder.php on line 58
Call Stack

( ! ) SCREAM: Error suppression ignored for
( ! ) Notice: Undefined index: catering in C:\wamp\www\jo\hotel\hotelkunder.php on line 58
Call Stack

Min kode er:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvordan får jeg rettet dette til?
OG
Er der en nemmere måde at programmere en kontrolstruktur på?

Indlæg senest redigeret d. 05.02.2013 16:08 af Bruger #16819
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det er pga variablerne ikke er blevet posted første gang du loader siden, og du forsøger at aflæse en post der ikke findes.
løsningen er at pakke det ind i en isset
http://php.net/manual/en/function.isset.php

ps: kig også på http://php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php
Recommended API
It is recommended to use either the mysqli or PDO_MySQL extensions. It is not recommended to use the old mysql extension for new development, as it has been deprecated as of PHP 5.5.0 and will be removed in the future. A detailed feature comparison matrix is provided below. The overall performance of all three extensions is considered to be about the same. Although the performance of the extension contributes only a fraction of the total run time of a PHP web request. Often, the impact is as low as 0.1%.

Er det muligt at lave en kontrolstruktur som er mere simpel??

beklager det sene svar,
jeg tror jeg ville lave kontrol structuren i en switch, hvilke er nemmere at overskue, og mere effektivt end alle de if elser.
jeg har lavet dine sql kald om til at anvende mysqli (Procedural style), så du kan se hvor lille forskel der er fra mysql til mysqli (Procedural style), du skal selvføgelig lave din connection til at anvende mysqli

(Utested)
Fold kodeboks ind/udKode 

Perfekt tak for hjælpen :-)
ændrede min kode til:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Og det virker

Er det muligt at lave en kontrolstruktur som er mere simpel??

t