Hvordan laver jeg et "Tekst TV" program?

Tags:    visual-basic

Hej med jer.

Jeg vil gerne lave et "Tekst TV" program hvor man bruger en database til at holde styr på siderne på Tekst TV'et. Så når man skriver 302 i fx en Inputbox så kigger programmet i databasen efter 302, Åbner den og indsætter Linje1 til Linjer(0).Caption, Linje2 til Linjer(1).Caption, og så videre. Det skal også være muligt at indsætte nye sider fra programmet.

Håber i kan hjælpe.
Hvis i laver et program til mig og jeg syntes om det. så giver jeg 50 point.

Jeg kan ikke give jer alle 50 point. Kun én.

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne gemme siderne i en INI fil, med dette format
[side nr]
antal linier=<tal>
linie0=tekst
linie1=mere tekst
ect.

Så kan du bare indsætte og læse via INI fil api kaldende. Her er et par links der gennemgår brug af disse filer i VB
http://www.mvps.org/vbnet/index.html?code/file/pprofilebasic.htm
http://www.mvps.org/vbnet/code/file/pprofilesections.htm

Mvh,

Thomas Nielsen

User
Bruger #882 @ 25.05.03 19:33
Hej Thomas.

Jeg har fået lavet mit Tekst TV program, og jeg har brugt dit tip, og det virker.
Der er bare ét problem.

Hvis jeg skriver en side i inputboxen og siden også står i INI filen så virker det godt nok. Men hvis siden IKKE findes i INI filen skriver den bare adressen på INI filen i alle mine labeler.

Hvad skal jeg gøre?

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

Så skal du tjekke det input du får. Sæt denne kode ind hvor du har hentet inputtet

input = "Dit input??"

if input = addressen_på_inifilen then
input = "Could Not Find page"
exit sub
end if

Kroell :)

// Why not? \\\\\\\
[Redigeret d. 25/05-03 19:35:03 af Kroell]

Hej med jer.

Jeg vil gerne lave et "Tekst TV" program hvor man bruger en database til at holde styr på siderne på Tekst TV'et. Så når man skriver 302 i fx en Inputbox så kigger programmet i databasen efter 302, Åbner den og indsætter Linje1 til Linjer(0).Caption, Linje2 til Linjer(1).Caption, og så videre. Det skal også være muligt at indsætte nye sider fra programmet.

Håber i kan hjælpe.
Hvis i laver et program til mig og jeg syntes om det. så giver jeg 50 point.

Jeg kan ikke give jer alle 50 point. Kun én.

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

Du kunne F.eks lave en paradox database. Hvor den første felt hedder sider. Så laver du et script i delhpi hvor den søger efter et nummer som du indtaster. Databasen søger så efter det nummer som du har indtastet. Og så har den informationerne :-) !

Hej med jer.

Eller skal du gøre det nemmeste hvis du bruger VB !

I VB er der 3 muligheder 1. AccessDB 2.En ODBC DB (Mysql, Mssql, Oracle osv, eller bare en simpel tekstfil kan gøre det.

Du har et felt i din VB toolbar der hedder ( DATA )

Også kig lidt på nettet efter nogle Tutorials på nettet med VB & databaser så skulle du være godt rustet !! :)

D1 :)

Du kunne F.eks lave en paradox database. Hvor den første felt hedder sider. Så laver du et script i delhpi hvor den søger efter et nummer som du indtaster. Databasen søger så efter det nummer som du har indtastet. Og så har den informationerne :-) !

Jeg har ikke Paradox, og jeg programmere ikke i Delphi, men i Visual Basic.

Jeg har ikke Paradox, og jeg programmere ikke i Delphi, men i Visual Basic.

Ups... Det så jeg ikke. Men ideen er ok !

Hej Thomas.

Jeg har fået lavet mit Tekst TV program, og jeg har brugt dit tip, og det virker.
Der er bare ét problem.

Hvis jeg skriver en side i inputboxen og siden også står i INI filen så virker det godt nok. Men hvis siden IKKE findes i INI filen skriver den bare adressen på INI filen i alle mine labeler.

Hvad skal jeg gøre?

Med Venlig Hilsen
Morten Torndahl Pedersen

t