Det vil formentlig afhænge af hvilken baggrund den person som kigger CVet igennem selv har
Det er straks meget mere relevant at spørge sig selv, hvad men virkelig vil, og også være realistisk med hensyn til hvordan man selv lærer. For mange vil det sikkert være en god ide at starte med en datamatiker uddannelse. Så har man herefter muligheden for at bygge videre med en datalog eller andet. Der er stor forskel på, hvor skoletræt man er, og hvad man egentlig vil med sit professionelle liv, og med en datamatiker uddannelse har man jo netop muligheden for at gå ud og finde sig et arbejde, eller læse videre til datalog med merit. Personligt synes jeg, at det er en stærk mulighed at have!
Er man derimod mere afklaret med at man vil have en akedemisk uddannelse, så kan man jo lige så godt starte direkte på datalogiuddannelsen. Jeg er selv uddannet cand.merc.dat fra CBS, hvilket er en kombineret økonomi og datalogi uddannelse. For mig gav det mening at starte direkte på bacheloren, men vi havde også datamatikere, som havde fået merit fra deres uddannelse og tog bacheloren på 1½ år.
Så det vil alt andet lige være forskelligt fra person til person. Som arbejdsgiver tror jeg at man vil forholde sig mere til egentlige kompetencer, end hvor de kommer fra (ihvertfald i Danmark). Og så vil det altid afhænge af den person som kigger CVene igennem, da de fleste vil have et bedre kendskab til den sti de selv har fulgt, på godt og ondt