preload array af billeder

Tags:    javascript

Jeg har et array med billeder og i min kode skal jeg så sørge for at de billeder er indlæst i browseren med .complete før jeg forsætter med koden.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Som det er nu har jeg denne linie men hvordan gør jeg det bedre med for() eller andet så det er mere smart og man ikke skal kende størrelsen på array og skrive en .complete for hver index.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Billeder har et event 'onload', du kan høre efter, så du ikke behøves at køre din funktion hvert 100ms.

Med jQuery kan du benytte .load funktionen som i dette eksempel.

Indlæg senest redigeret d. 28.01.2013 11:52 af Bruger #16319
Vil alert funktionen ikke blive sendt inden alle er loadet i det .load er asyncron ?

Indlæg senest redigeret d. 28.01.2013 11:00 af Bruger #17081
Vil alert funktionen ikke blive sendt inden alle er loadet i det .load er asyncron ?

Jo der var jeg nok for hurtigt. Teoretisk set burde det være sådan.

Men jeg tror faktisk ikke engang det er nødvendigt, at filføje .load() ... img og .attr("src") burde være nok. Om ikke andet kunne det jo nemt testes i f.eks. chrome ved, at kigge under netværk. Om den henter billedet.

Jeg ønsker ikke at bruge jquery. Kun Javascript.
Selvom jeg bruger onload så mangler jeg stadig og lave en loop eller noget så den gør det for alle billeder selv hvis jeg ændre antal billeder i array. Så skal den tilpasse sig.

Jeg ønsker ikke at bruge jquery. Kun Javascript.
Selvom jeg bruger onload så mangler jeg stadig og lave en loop eller noget så den gør det for alle billeder selv hvis jeg ændre antal billeder i array. Så skal den tilpasse sig.

Nogen speciel grund til ikke at benytte jQuery?

Jeg vil nok bare gerne have det er ikke kræver for eksempel jquery at bruge den kode jeg skriver.

Det er eksempler som andre skal kunne bruge så vil gerne have det så simpelt så muligt.

så simpelt som muligt er meget objektivt. jeg vil f.eks. sige, at det bliver mere simpelt med jQuery. mens det nødvendigvis ikke er det du mener.

t