Hej
Jeg er igang med at udbygge menuen til en hjemmeside, men er stødt ind i et problem med multilevel-menuer, baseret på
<ul><li>
<ul><li></li>
</ul></li>
</ul>. Lige nu har jeg søgt en del rundt her på siden og har også fundet lidt forskelligt, men det har blot være forslag til en begyndende opbygning med et while-loop inde i et while-loop. Det har jeg ikke rigtig fået til at lykkedes, og spørger nu igen.
Lige nu ser mit script til hovedmenuen således ud:
- if($stmt=$mysqli->prepare('SELECT `page_id`, `title`, `parent` FROM `content` WHERE `parent`=0')) {
- $stmt->execute();
- $stmt->bind_result($menu_id, $menu_title, $menu_parent);
- while($stmt->fetch()) {
- if($page_id == $menu_id) {
- echo '<li class="current_page_item"><a href="'.$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/index.php?page_id='.$menu_id.'">'.$menu_title.'</a>';
-
- echo '</li>';
- }
- else {
- echo '<li><a href="'.$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/index.php?page_id='.$menu_id.'">'.$menu_title.'</a>';
-
- echo '</li>';
-
- }
- }
- $stmt->close();
- }
Min menu er lidt mere kompleks end blot noget simpelt, da den skal tjekke om min nuværende placering(page_id) er tilsvarende til at et bestemt menupunkt og derved sætte denne som current_page_item. Det vigtigste er at få lagt multilevel-menuen ind i mit script og så kan jeg senere få "grå hår" over hvordan jeg kan detektere parent og derved sætte class current_parent_item på hovedmenuen.
Indlæg senest redigeret d. 26.01.2013 23:11 af Bruger #17072