Hey Jesper,
Daniele her. Dejligt at se at du oprettede dig herinde. God lavet
.
Det jeg har forklaret tidligere med database & arrays er jo blot at det data der bliver trukket ud af en database bliver afviklet i arrays.
Understående eksempel er blot et lille simpelt udsnit af hvordan det skal forstås.
- $sql = "SELECT `id`, `username` FROM `users` WHERE `users`.`users_id` = '1'";
- $query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
-
- while($row = mysql_fetch_assoc($query))
- {
- // vi har nu adgang til vores data igennem det array som bliver dannet i vores nye $row-variabel. den opretholder det data vi har brug for.
-
- echo $row["id"]; // vores ID
- echo $row["username"]; // vores brugernavn
- }
At bruge database og arrays kan gøres på mange forskellige måder. Men grundbasis er det samme ligegyldig hvordan du gør.
Og som jeg har sagt før er arrays jo skide smarte; du opretholder data i en struktur som er nemt at overskue, og på den måde nem at udvikle dynamisk. Du kan manipulere med arrays, og bruge dem som det lyster. Det er lidt svært at forklare, og jeg er heller ikke 100% inde i arrays endnu, da jeg ikke har haft tid og overskud til at studere det mere. Men kan alligevel en del med det. Det er som Michael siger basis for brug af data i php.
Det tager tid at lære, og det er jo også en god ting. Så har man noget at glæde sig til
.