PHP if type == web, design eller andet

Tags:    php

Hej udviklere.

Jeg står midt i et problem, jeg har et lille projekt kørende.
Mit problem er følgende:

Jeg har i mit kontrolpanel oprettet et projekt, som bliver vist på min side.
- når jeg oprettet det projekt, har jeg en Select form, hvor jeg vælger hvilken type projekt det er, så den kan sortere i mine projekter på selve siden.
Men jeg vil gerne have, at den inde i mine projekter viser en bestemt tekst, hvis jeg f.eks. har valgt web, skal den vise f.eks. "hej med dig1" og hvis jeg vælger design skal den vise "hej med dig2".

Det er lidt svært at forklare præcist, men den skal hente alt fra databasen, og så skal den kunne se hvilken type som er brugt i netop det projekt man vælger, og så viser den den tekst, som passer på den type projekt.

Har lavet følgende kode:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Ingen af dem virker, men er også sikker på, det er helt forkert, derfor spørger jeg jer lige til råds.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Noget i den stil?

Et alternativ: Switch-case!

Indlæg senest redigeret d. 23.01.2013 11:50 af Bruger #16025
Ja altså, netop den kode du skriver virker ikke, altså hvordan skal jeg lige forklare det.

Jeg opretter et projekt som bliver lagt ind i databasen, jeg har valgt "web" i min select form, ordet "web" bliver så lagt ind i databasen, under table "type", når jeg så går ind på min side, under netop det projekt jeg lige har oprettet, hvor projekt typen er "web", skal den vise teksten "hej med dig 1".

Og hvis jeg istedet for "web" har valgt i select formen "design", så skal der stå teksten "hej med dig 2".

Jeg ved det er noget med at den skal via en query "select osv", hente dataerne ned fra databasen, og se, at jeg har skrevet ordet web eller design, og derudfra vælge hvilken tekst den skal vise, f.eks. hej med dig 1 eller 2.

Håber det er til at kunne finde ud af, lidt en sø forklaring ;)

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

^ overstående streng kan bruges i sql'en.

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

^ overstående streng kan bruges i sql'en.

Ved ikke om jeg er forkert på den, men den skal ikke kun vælge "web", men også "design", hvis det er den type jeg har valgt, den skal echo en tekst, alt efter om det er web, design eller andet.

Hvis du skal arbejde med data fra databasen, er du nødt til at bruge det datasæt.

Fold kodeboks ind/udKode 

$_GET og $_POST er et helt andet datasæt og fyldes med input sendt af brugeren. Lige som du gør det i din SQL streng.

$_GET er typisk parametre fra URL, så som www.eksempel.dk?id=1 og $_POST er data sendt via en formular.

Hvis du skal arbejde med data fra databasen, er du nødt til at bruge det datasæt.

Fold kodeboks ind/udKode 

$_GET og $_POST er et helt andet datasæt og fyldes med input sendt af brugeren. Lige som du gør det i din SQL streng.

$_GET er typisk parametre fra URL, så som www.eksempel.dk?id=1 og $_POST er data sendt via en formular.

Det var lige hvad jeg manglede, tusind tak for hjælpen :)

Ja, det er sku da klart, jeg har det bare med at overse noget engang imellem :)

t