Det er noget skvadder
Ja, det er jo derfor, jeg skriver, at du tager fejl. Zend skriver larmende tydeligt:
It is recommended to use either the mysqli or PDO_MySQL extensions
- og som vi jo alle ved, betyder "to recommend" at
anbefale. Jeg går udfra, vi er enige om, det hermed er tydelig konstateret,
hvem der 'skvadrer' i denne tråd. De siger ikke, du skal bruge noget andet - men skriver klart og tydeligt, at de
anbefaler PDO eller MySQLI. (
kilde) *o)
Prep. statements lukker en del af de større sikkerhedsrisici der findes ved at man som begynder normalt blot bruger ubehandlet værdier/data direkte i sine SQL queries.
Jeg efterlyser bare de huller, prepared statements
ikke lukker. Du skriver
"en del", så du må vel mene, der er sikkerhedsrisici ved ubehandlet værdier/data, brugt direkte i SQL queries, som prepared statements ikke imødegår. Hvilke?
Jeg er ikke rigtig klar over, om du 'skvadrer' videre her, men når du skriver:
PDO MySQLi, kan ikke fungere uden at du installere MySQLi driveren
- ved jeg ikke, hvad du mener. MySQLI har ikke noget med PDO at gøre. PDO kan forbinde til MySQL - men ikke igennem MySQLI
Til dine betragtninger vedr. performance, henholder jeg blot til mysql.com, Zend og egne (og såmænd også andres) erfaringer: I rigtig mange situationer er prepared statements (PDO eller MySQLI) væsentligt hurtigere end det gamle MySQL-API. I andre situationer er det marginalt langsommere. Med PDO får man tilmed det klasselag forærende, som mange skriver i alm. langsom, fortolket PHP-kode.
Men i nogle enkeltstående situationer vinder du både hastighed og RAM.
Helt korrekt - og der er da ingen, som kan garantere, vi ikke kommer til dén diskusion en dag. I nærværende tråd kan vi dog nøjes med de forhold, som gør sig gældende for de situationer, vi taler om her.
Indlæg senest redigeret d. 20.01.2013 22:18 af Bruger #17513