Rating system

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg kunne godt tænke mig et rating system til mine sider så jeg kan få noget feedback på hvilke sider folk kan lide og hvilde sider de ikke kan lide.

Ligesom her på udvikleren hvor man kan stemme op og ned også står der et tal imellem. Noget i den stil kunne jeg godt tænke mig.

Det skal virker per side.

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er vel udemærket i stand til selv at kode det, og det er en god øvelse til netop at blive stærkere i AJAX og database.

Opret en simpel tabel i en SQL database med felterne:
- id: PRIMARY_KEY
- vote: STRING (UP | DOWN)
- ip: IPv4/6

Eller simplere, bare ét felt der holder styr på samtlige antal stemmer for og imod. Herefter implementere du en side på serveren (i PHP eller hvad du ellers foretrækker), der tager i mod en række GET (eller POST hvis du vil gøre det lidt mere avanceret) parametre, som den så indsætter i databasen hvis IP adressen ikke allerede findes deri.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Ovenstående er næsten hvad der kræves på klientsiden.

http://lmgtfy.com/?q=PHP+rating+system

Men det kan sagtens lade sig goere vha. IP-adresser, du skal do taenke paa bag en IP-adresse kan sidde flere hundrede brugere.

Men du kan maaske lave en tid funktion som forhindre at folk med den samme IP-adresse kan rate mellem et bestemt tidsforloeb.

Scootergrisen -> Kunne ikke lade vaere :pirat: !

Det er vel "bare" at lægge et tal til en tabel,og vise dét tal på siden. Muligvis bruge noget AJAX, af hensyn til brugervenligheden. Altså, hvis det skal være som på udvikleren.dk

Eftersom jeg ikke er god til databaser og AJAX så er det ikke bare lige for mig at lave det.

Og da jeg ikke har bruger login på min hjemmeside skal det være så alle kan stemme. Det gør det så muligvis mindre godt fordi hvordan undgår man at folk stemmer flere gange, men det kunne måske være 1 stemme per IP eller sådan noget så det bare nogenlunde kan bruges.
Selve tallet er ikke så vigtigt det er mere for at få noget feedback så jeg ved hvilke sider folk ser og hvad de syntes er godt og dårligt.

Jeg kunne godt tænke mig et rating system til mine sider så jeg kan få noget feedback på hvilke sider folk kan lide og hvilde sider de ikke kan lide.

Ligesom her på udvikleren hvor man kan stemme op og ned også står der et tal imellem. Noget i den stil kunne jeg godt tænke mig.

Det skal virker per side.

Hvad er dit spørgsmål? Skal vi implementere det for dig?

Mangler koden til det. Måske nogen af jer har lavet en guide til det.

Vil foreslå at du får fingrene i et rating system, der virke med Rich snippets. Evt Star Rating, hvis du bruger Wordpress!

Koden der bruges i http://www.udvikleren.dk/artikler/312/ratingsystem-i-php-mysql/ bruger mysql API som bliver deprecated i PHP 5.5.0 så vil helst lærer det på den mest fremtidssikre måde.

Det lader til at mysqli objekt orienteret er vejen frem.

---

Nu har jeg set ratingsystemet på hjemmesiden så i kan prøve det. Selvom det er langt fra færdigt.

I kan prøve det her for eksempel : http://netkoder.dk/netkoder/kode_helloworld.php ude til højre hvor der står "Stem på siden".

Indlæg senest redigeret d. 15.01.2013 18:49 af Bruger #13010
<< < 12 > >>
t