Hej
jeg er i gang med at lave en betalingsknap med Ewire.dk.
Men det jeg helst vil have undgået, og håber det stadig kan undgåes. Er at nye brugere ikke kan logge ind før man har betalt en engangsgebyr.
selve betaling virker, men aktivering af brugeren funger ikke. da der intet session er i det. så den kan nok ikke lige finde ud af at hente et id fra den betalingsknap.
efter betaling ryger man retur til den faktura jeg har skabt. og der er et ID i linket. Det er faktisk det id den bruger har som ID. det jo godt nok. men hvorfor så ikke tjekke i Ewireaccept.php om hvilken der har betalt og skal aktiveres.?.
Betaling.php
her viser den faktura over aftalte pris, enhed, mv.
$hentbruger = mysql_real_escape_string($_GET['uniklink']);
uniklink er med rand, som er lavet i opret bruger. så det kun med det link man kan se den faktura, og udfra dette kan den finde ud af hvem brugeren er. altså et slags id.
Så linket ser sådan her ud: Betaling&uniklink=X6vrdt7JU159QE6mF4001jcizYUcI4foD42MFi5F
Men så skal i lige se linket efter betalingen er fuldført.
?side=Ewireaccept&customerOrderId=287&ewireTicket=1cf1dd6bf0416a6cf75f616d56dff260&customerOrderId=287&validateMD=afade41046fc760ccfc54bfa0e18a2dd
der kan i se &customerOrderId=287
287 er det ID brugeren har i DB.
id kaldet for ID i kolonnen.
Men i filen kan jeg åbenbart ikke udtrække nogen navne. forsøger at få brugernavnet frem, så jeg kan komme videre.
Er der fejl i koden her, må i godt rette det - kan nemlig ikke se det
Ewireaccept.php
- <?php
- include("config.php");
- include_once("ewirePayment.class.php");
-
- $EWIRE = new ewirePayment();
-
- $ewireTicket = $_GET["ewireTicket"];
- $customerOrderId = $_GET["customerOrderId"];
- $validateMD = $_GET["validateMD"];
-
- $postTransactionCheck = md5($EWIRE->encryptionkey . $customerOrderId . $ewireTicket);
-
- if ($postTransactionCheck != $validateMD) {
- echo "<h1>Der opstod en fejl</h1>Der skete en fejl under betaling. Der var maaske ikke dækning nok eller ?";
- exit;
- }
- $q1 = mysql_query("SELECT * FROM `brugere_nye` where `ID` = '". $_GET['customerOrderId'] ."'");
- $visindhold = mysql_num_rows($q1);
- if($q > 0){
- }else{
- $dato = date("d-m-Y");
- $tid = date("H:i:s");
- echo "".$visindhold['brugernavn']."";
- mysql_query("INSERT INTO `faktura` (fakturaID,brugernavn,email,fakturanr,pris,dato,ip,betalingsform) VALUES ('".$visindhold['ID']."','".$visindhold['brugernavn']."','".$visindhold['email']."','2222222','".$vis['engangsgebyr']."','".$dato." kl ".$tid."','ip','Ewire')");
- }
- ?>
Håber inderligt i kan hjælpe mig videre så Ewireaccept.php kan udtrække de oplysninger fra det id i linket efter en betaling.
med &customerOrderId
Da Ewire bruger &customerOrderId